Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Har en samboer som er samværspappa for et barn på to år. Når barnet er på besøk er det middag, apatisk tv-titting og deretter rett i sengs. Far sitter i sofaen og ser på nyheter eller er på internett. Jeg mener at han må bli flinkere til å aktivisere barnet sitt, i det minste ta frem et puslespill og få det i gang med leken i det minste. Når jeg sier noe, så blir han sur, men skjerper seg som regel den dagen, neste dag er det glemt. Det er mulig toåringer slitne etter 9 timer i barnehage og ahr mest lyst til å slappe av før leggetid, hva vet jeg.. Men hva kan jeg gjøre? Og da mener jeg ikke at jeg skal ta fullt ansvar og aktivisere barnet hans mens han kan ligge å sløve på sofaen, det er tross alt barnet hans, ikke mitt. Ønsker konstruktive svar, ikke drittkasting. Han er en flott mann, bare ikke så flink med små barn.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Kjenner meg selv igjen der, jeg var elendig med barn før jeg fikk mine egne, egentlig ganske lenge etter også. Jeg måtte se på venninner og hvordan de var med barn før jeg lærte det. Kan ikke du ta litt initiativ? Ta med ungen på noe, puslespill eller spill eller byggeklosser, lego eller noe, så ser han hvordan du gjør?
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Bading, kveldsmat og rolig aktiviteter som bok etc? Dersom ungen er sliten er dette ting som skal gjøres og som kan være veldig hyggelig og nært. Får fin kontakt med ungen i slike dagligdagse aktiviteter. Litt tom for forslag og kreativitet nå kjenner jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Dette er en mann man ikke panlegger barn med, kanskje???? Siden han er så flott på andre måter, kan man jo nyte de flotte sidene, men styre unna de umodne trekkene....
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Han har da lagt tilrette for et godt opplegg under samvær. Har jo slått seg sammen med en dame som har greie på dette med barn, og sikkert også anlegg for å ta seg av to-åringen. Når ungen blir skolebarn, overtar han selv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå