Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Handler hver mnd klær til mine barn for ca. 4000,- tilsammen. Har 3 barn! Føler litt at jeg har shoppedilla. Handler mye mer enn vi har behov for. ( Går ikke ut over økonomien ellers, bortsett fra at jeg gjerne skulle ha spart litt. Er dette sykt mye eller er det bare helt vanlig? Andre i samme båt?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 absolutt ikke i samme båt..Du store min tid for et forbruk!!.. Hvor gjør du av alt sammen? Jeg bruker maks 2-300 kr på klær til ungene i mnd. Men det er kanskje veldig lite?? ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Synes det høres mye ut, men godt mulig at det er normalt. Jeg har iallfall ikke økonomi til det og barna mine trenger,og sliter, ikke så mye klær at det er nødvendig
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Uff ja vi har et stort forbruk på klær! Misunner deg som klarer å ikke handle så mye. Lagrer mesteparten, en del gis bort og noe blir kastet...
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ville sagt at det var mye, men ikke sykt mye. hehehe.. jeg er ikke i samme båt i hvertfall^^, den summen der passer bra til matbudsjettet mitt som er den største utgiftsposten jeg har utenom leilighet^^ men nå har da bare jeg et barn og ikke tre da. Og det er jo ikke forseint å begynne å spare litt nå
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har bare 1 barn, og bruker faktisk mindre enn 1000 kr i mnd til klær for sønnen min. Han får masse av svigerinna mi, lillesøsteren min og storebroren min. Og i tillegg så kjøper mamma det han trenger, så jeg trenger ikke å tenke på det. Så jeg er litt heldig der
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Her kan det fint gå både 1-2-3 måneder før det blir handlet inn noe nytt. Kjøper bare nytt når det trengs... Så, ja, jeg synes det er mye
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 synes det var mye... Handler klær til barna 2 ganger i året sikkert bare, får de kanskje noe til jul og bursdager også.. Bortsett fra sko og jakke, bruker jeg sikkert kun 200 kr i gjennomsnitt i mnd til barna og jeg har to... Men har man råd til det osv da gjør det ikke noe.. Men skjønner ikke hvordan man skal få brukt allt da.. men kommer jo an på hvor mye hvert plagg koster også da i grunn.. :-) Du bruker da 48 000 kr i året på klær til barna???
Mom2Two Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Ja, jeg synes det er ganske sykt å handle klær for 50 000 til ungene i året.. Spesielt med tanke på det samfunnet vi lever i, med overflot for noen få, og nød og fattigdom for de fleste.. Jeg hadde blitt kvalm av meg selv om jeg hadde kjøpt så mye unødvendig. Når det er sagt, finnes det helt sikkert foreldre som handler mer til ungene enn det du gjør.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Det høres veldig mye ut. Jeg har 3 barn på 17, 12 og 8 og tipper jeg bruker maks 20000 i året. Og da tar jeg med alt av fotballsko o.l. De får påfyll gjerne høst og vår av det de trenger. Men nå kjøper ikke jeg det dyreste heller. Syns feks en vinterdress er dyr nok når den koster 600. De arver nesten ingenting av hverandre, for det meste slites i den alderen de er nå. De har det de trenger og får en del merkeklær til feks sport. Den eldste er sef. mest opptatt av dette. I fjor fikk han feks utejakke og bukse til 3000 tilsammen. Dette var på salg og hadde egentlig kostet 6000. Så det er mye å spare på salg.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 Kommer vel veldig an på hvilken inntekt folk har? Tviler på at familier med knappe 20tusen utbetalt i måneden kan bruke så mye på klær. Spørs også på holdninger til miljø og forbruk? Er neppe uvanlig å bruke så mye når det ikke går ut over økonomien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå