Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Synes dere hverdagen er travel?? Jeg føler dagene forsvinner vekk enda jeg er oppe 7 og ungene går i skole og bhg halv ni.Har jo en baby på 2,5 mnd som stort sett er ganske snill,men likevel føler jeg stadig at jeg henger etter med alt...!! Skal innrømme at jeg er den typen som liker å ha det reint og ryddig stort sett,men innser jo at det nesten ikke er mulig lengre.Har mann som jobber i nordsjøen,men selv om han er hjemme 4 uker av gangen så havner jeg bakpå.. men men,må nå bare lære meg å la det flyte litt,prøve å slappe av. Ville bare høre hvordan dere andre med 3 eller flere barn henger med i hverdagen:)
3småtroll♥ Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 He-he! For det første så er jo dette ganske nytt for deg.. Regner ikke med at du har de store rutinene for minste enda? Etter hvert så vil det bli lettere å få gjort ting mens minste sover- særlig når du kan planlegge litt i forkant! Ellers så har jeg nok lagt listen litt lavere ang hvor rent og ryddig man kan ha det med tre barn;) Det går i ett og skal du bruke all energi du har på å rydde og ta huset når først alle sover vil du ikke bli noe særlig å være sammen med etterhvert;) Men et tips er å planlegge!!! Jo mer og lenger tid i forveien jeg planlegger, jo lettere blir det! Det gjelder alt fra leksehjelp, matlaging, klesvask, legge frem klær dagen i forveien osv.... De ukene jeg er alene med barna etter jobb, vil jeg jo ha ordentlig middag, men det er jo et styr å rekke alt (særlig når lille knott går i badet kl.17 og legger seg 17.45). Jeg lager noen ganger en gryterett eller noa annet og fryser så det bare er å varme:) Det hjelper veldig! Men som sagt- det går seg til!! Dere finner etter hvert løsninger på praktiske ting som passer deg/dere og deres barn, og det er jo det viktigste! Lykke til:)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 hei, flere i samme båt ja;) Som 3.gang:) sier så er du jo ganske "ny" 3 barnsmor og jeg synes ikke du trenger å forvente at alt skal gå på skinner med en gang. Nå er snart minste et år her og jeg synes endelig ting begynner å komme i system. Hjalp nesten å begynne å jobbe igjen, dobbelt så effektiv av en eller annen grunn. Men, jeg har jobba MYE med at ikke alt kan være perfekt rundt meg til enhver tid...har innsett at jeg stilte for store krav til meg selv og gikk konstant rundt med dårlig samvittighet og følelsen av at jeg aldri kunne slappe av for det var jo alltid noe jeg burde hatt gjort. Begynte å sette noen mål hver dag, en liten liste med ting som skulle gjøres. Når det var gjort hadde jeg tid + god samvittighet til å kose og nyte permisjon med minsten. I tillegg fikk jeg jo også gjort mye da:) Nå er da minsten nesten 1år, eldste snart 5 og hu imellom 3,5år, det er hektiske dager, men med god planlegging har vi tid til det meste føler jeg, uten at det blir for mye stress. . Et par bra tips jeg har dratt med meg er bl.a. "ryddekvarter". Hver dag setter vi av 15 min. hvor alle er med og rydder intenst før kvelden, det e utrolig effektivt og veldig deilig når ungene er lagt og man kan slenge seg på sofaen, eller gjøre andre ting man har lyst til. I tillegg fikk jeg tips her om at hver gang man går ut av et rom så tar man med en ting som ikke hører til der og legger det der det hører til. Det funker også som gull... Men, dette ble langt, ville bare si : ikke sett for mange krav til deg selv, kos deg med minsten og la alt flyte litt innimellom. Er veldig deilig å bli "fri".... klem til deg
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Vel...hehe. Her er vi vi på etterskudd hele tiden. Til tross for at jeg som oftest er oppe 6.15. Det er levering i skole og siden bhg. Sen er det hjem(de dagene jeg ikke jobber) ca 3 31/2 time. Etter det er det henting på skolen, hjem å gjøre lekser. Henting i bhg, hjem å lage middag. Og så vips er det sengetid for unga. Og da er jeg oftest så sliten at da blir det ikke så mye vettigt gjort. Kanskje en klesvask eller to bare
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Glemte å si at ungene er 1, 4 og 6. Hvis det har noe å si
Miss Foster Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Hei, jeg er alenemor for tre på 4,5 år, 3,5 år og 15 mnd., og jobber fulltid. Jeg synes faktisk ikke hverdagen er travel og jeg er heller ikke en person som stresser selv om vi alle må opp halv seks - seks. Det går veldig bra - heldigvis er vi alle "A-mennesker". Vi er hjemme igjen i rundt halv fem tiden på ettermiddagen og da lager vi mat, koser oss, leker og har det sosialt til kveldsmat kl. halv syv, badetid kl. syv og så i seng halv åtte. Vaskemaskiner med klær setter jeg på i helgene, og det er også da jeg vasker og rydder hjemme. Så i ukedagene kan det av og til se litt "bomba" ut, men jeg prioriterer barna framfor hybelkaninene for å si det sånn ) Jeg tror cluet er å "overse" ting som rot og uryddig hus, og evt. ta det når ungene sover eller i helgen. Slappe mer av, og innse at jorda går rundt uansett om haugen med skitne tallerkener står til dagen etter.
cec26 Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Nå er jeg også en ganske fersk 3 barnsmor;) 3 gutter på 4 år, 3 år og 2,5 mnd her og...jeg syns det og ha 3 barn så langt går veldg bra... jeg føler jeg har m ye tid til overs enda jeg rydder og støvsuger annenhver dag her hjemme for å holde huset i orden... jeg tenker at det blir mere slitsomt når jeg begynner å j obbe igjen.... enda det er lenge til så gruer jeg meg veldig til det altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå