Gå til innhold

Kan du anbefale en fruktig hvitvin til hummer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lindemans Chardonnay er en veldig god hvitvin som passer til hummer og annen skalldyr men også til terrassevin.

Om du er ute etter en musserende til hummer ville jeg gått for en spansk Cava:o)

Hallois, det hørtes godt ut...

Astien blir vel litt for markant i smaken i forhold til en mild Cava.

Ps: Om hummeren serveres naturell, desto yngre, tørrere og friskere vin skal du velge- jo mer fløte, krydder og kraft, desto fyldigere vin trenger du.

Annonse

Annonse

Du sa ingenting om budsjett, men det er snakk om vin til hummer, så jeg går etter personlige preferanser.

1) Champagne, helst fra Larmandier Bernier (300 og et elller annet på Polet).

2) Gewurztraminer fra Alsace. Pass på å ikke kjøpe Vendanges Tradives, det er søt dessertvin, men en vanlig Gewurz blir veldig fruktig uten å være søt.

Nå fikk jeg lyst på hummer jeg også...

Hehe...jeg gler meg. Nå skal jeg lage hjemmelaget lott!

Dama på polet presterte å gi meg feil vin. Jeg hadde googlet meg frem til en delapierre brut musserende vin.

Men ser at hun har gitt meg CASTELLBLANH brut!

Men utifra en test på klikk.no så scorer denne og høyt. Gidder ikke bytte. Noen som har smakt denne?

Vet ikke helt hvorfor jeg hang meg opp i musserende. Har vel litt med stemningen å gjøre. Litt ekstra eksklusivt kanskje.

Gjelder bare å koke hummeren rett. Forrige gang kokte den i en time...ble selvsagt seig. Skal gi den 20min idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...