Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Min besteste onkel heter Petter, og vi venter en gutt. Har veldig lyst til å kalle opp onkelen min.. Er det noen navn som går godt til Petter? Vi er en dobbeltnavnfamilie, men vanskelig å finne noe som klinger pent med Petter først.. Hjelp meg? Og forresten, er Petter håpløst gammeldags eller bra?
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Petter er kjempe fint og en flott avveksling fra alle Noah-Tobias-Lucas-Adrian-navnene som er så poppis for tiden
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Petter er et kjempe fint navn! Er dessverre ikke noe god på dette med dobbeltnavn.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Vi har en Sarah fra før da..hehe HI
Tante Bassa Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg syns Petter er et flott navn. Men dobbelt-navn med Petter først er vanskelig... Det eneste som kommer fram i hodet mitt er Petter-Sprett. Hmm, må tenke... Petter Tobias Petter Andre Petter Johan Dette er det eneste jeg kommer på.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Tusen takk for flott forslag! Har tenkt på Petter Andreas, men vet ikke helt.. Heldigvis et par måneder til vi trenger navnet.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #12 Skrevet 15. oktober 2009 Leander er ikke min type navn, dessuten er det brukt i nær familie allerede! HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #13 Skrevet 15. oktober 2009 Kjenner en som heter det, og det er den sleipeste mannelignende skapningen som går på denne jord, så nei, ikke Ole Petter! HI
Mille** Skrevet 15. oktober 2009 #14 Skrevet 15. oktober 2009 Petter er kjempefint! Ville valgt kun Petter, men et alternativ kan være: Lars Petter
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #15 Skrevet 15. oktober 2009 Vil helst ha Petter først jeg da.. Men Lars Petter var et pent navn! HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #16 Skrevet 15. oktober 2009 Petter er et kjempe fint navn! Jeg ville nok hatt det som enkelt navn jeg da. Men Petter Sveinung Petter Gabriel Petter Gilbert
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #17 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg syns Petter oftest blir finest som navn nr 2 når det er dobbeltnavn. Vet selv om flere med det: Knut Petter Lars Petter Ole Petter Dobbeltnavn kan lett bli veldig lange og tunge og da er det viktig at det ikke er for mange stavelser i hvert av navnene og det klinger ofte best med kortest navn først.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #19 Skrevet 15. oktober 2009 Petter er et veldig fint navn. Ville helt klart hatt det alene. En Petter er en liten søt fyr med glimt i blikket. Litt ramp, men bare sjarmerende rampestreker... Og en stor Petter er en skikkelig hunk. Go for it! og enig, mye bedre enn masse av disse moderne navnene som det går flere av på dusinet om dagen
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #20 Skrevet 15. oktober 2009 Hans Petter Min mann heter dette, men bruker bare Petter. Hadde kjent han i 2 mnd før jeg fikk vite at han het Hans Petter. Synes også Petter er et fint navn. Og så er jeg veldig, veldig enig med anonym over her!!
Himmel og hav Skrevet 15. oktober 2009 #21 Skrevet 15. oktober 2009 Petter er flott! Hva med: Petter Anton Petter Espen
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #22 Skrevet 15. oktober 2009 Petter er blitt utrolig vanlig der jeg bor, ville absolutt hatt det som dobbeltnavn så det kan skille seg litt ut. Kjenner 5 små gutter som heter Petter nå under 4 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå