Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 hun sitter bare i fanget mitt og vil sove. er det farlig mye? uff ble så bekymra jeg nå ringte legevakta for å høre, men hun måtte legge på pga nødtlf.
erteposen + 4 Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Nei, det er ikke farlig. Feber er en viktig del av imunforsvaret, men er du bekymret så gir du paracet. En er redd for feberkramper og dehydrering. Jeg gir febernedsettende når feberen går over 39,9, om barnet skal sove og det er natt slik jeg slipper å sjekke hele tiden, og selvsagt om barnet har smerter. Det kan være vanskelig å vurdere barnets tilstand når det har feber, så du kan gi det med en gang og se om barnet kvikner til. http://www.baby.no/helse/barnesykdommer/feber/
erteposen + 4 Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Er du usikker så gir du uansett, og så leser du heller om feber en annen gang:)
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 takk for svar =) har gitt henne paracet nå, så håper feberen går ned nå. pappan har hatt influensa nå han da, så håper virkelig ikke det er det hun har fått. er det farlig om det skulle være svineinfluensa? vet dere om noen babyer som har hatt det og hvordan gikk det? blir så nervøs når hun blir syk jeg, men det går vel bra, godt å høre at det ikke er farlig ihvertfall. =)
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Små barn kan ha mye høyere feber enn oss voksne og det er ikke uvanlig at feberen går over 40 grader hos de små. Datteren min har hatt 41,5 og var veldig slapp, sov i fanget og orket ingenting, men legevakten sa at det var ikke farlig. Viktig å passe på at de får i seg mye drikke når de har høy feber, så de ikke blir dehydrerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå