ladylennie Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Nå leste jeg nylig på websidene til WHO i en rapport fra 2006 at selv om skvalen (squalene) ikke er testet på gravide så har den vært testet på spedbarn inkludert nyfødte uten noen grunn for bekymring "Clinical studies of squalene-containing vaccines have been performed in infants and neonates without evidence of safety concerns." http://www.who.int/vaccine_safety/reports/Jun_2006/en/index.html Squalene er også en ingrediens i flere oljer og kremer målet mot strekkmerker. Jeg vet at å smøre det inn i huden er noe helt annet enn å få det i blodet med sprøyte men det kan ikke være bare farlig da. Uff det er av og til tungt med så my info å vurdere. Jeg deler det her inne til informasjon for de som er interessert i vaksinesaken.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Her er også noe om dette stoffet.. Vet ikke om jeg ble så mye klokere da, kommer vel ann på hvem man vil høre på.. http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=569052
Lunda med lillegutt Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Slik jeg har forstått det så er det ulike typer av squalen, og mange typer er testet på millioner av mennesker. Men akkurat den typen som kommer i den norske svineinfluensavaksinen er kun testet på gamle mennesker. Men den gav ingen holdepunkter for alvorlige bivirkninger hos disse i alle fall. Så da får man håpe på at de ulike typene ikke gir så ulikt reaksjonsmønster. Og at den er helt trygg for oss gravide og barnet i magen. Jeg synes også det er tungt at det er så mye info å vurdere. Men etter hvert som tiden går nå så synes jeg de tyngste argumentene veier for å ta vaksinen. Jeg må si som så mange andre her inne som allerede er mammaer, at hensynet til det barnet jeg allerede har, som trenger mammaen sin, veier tyngst av alt. Det er nok det argumentet som kommer til å vippe meg over til å ta vaksinen. Selv om jeg fortsatt er kjempeskeptisk. Kommer til å ha totalangst den dagen jeg skal sette den vaksinen. Pokkers svinedrittinfluensa....møkk... unnskyld språkbruken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå