Gå til innhold

Ikke vondt å sette inn spiral dere liksom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Auuuu! Sier jeg bare. Syns det er akkurat like vondt som fødsel jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe... da har du meget lette fødsler fulle i bedøvelser, regner jeg med:)

Skrevet

Lette fødsler uten bedøvelse.

Selve innsettingen gikk veldig greit, men fy så vondt det er nå! Er jo akkurat som rier. Besvimte på stuegulvet jeg!

Skrevet

Oi, det var liksom mitt siste håp innen prevasjon, så neitakk....

vil ikke ha rier uten epidural i nærheten og vil ikke ha noe mer tull med prevansjon eller..

Skrevet

Jeg fikk satt en spiral etter en abort, glad for det ja.

Men synes det ar vondt å fjerne den, men gikk fort over heldigvis.

Skrevet

Til nn 15:47

Vondt å sette inn og ta ut, men fantastisk prevensjonsmiddel!! Absolutt verd det!

Skrevet

Vil ikke ha vondt da.,. blir jo helt ødelagt bare av å ha mensen... GRUE SEG!!

Skrevet

Det er jo sikkert veldig individuelt hvordan folk opplever det. Jeg synes det var ubehagelig - vondt i noen sek akkurat når hun satte den på plass. Men ikke sånn at jeg ikke visste hvordan jeg skulle klare det. Hadde mensmurringer etterpå, men ikke verre enn at jeg klarte meg med en paracet.

Skrevet

Den varer i fem år da.... liksom verdt det syns jeg. Legen sa det vondeste gikk over etter en time ca. to timer siden nå, fortsatt vondt men går vel over snart tipper jeg.

Skrevet

Jeg hadde så vondt at jeg lå å skrek på gulvet i ca 6-7 timer etter den var satt inn. Etter det sovnet jeg av utmattelse og våknet av litt mindre smerter..

Nå er det 1 mnd siden jeg satt den inn og kjenner ingen smerter nå. Men syns å huske at det var værst de første 3 dagene, etter det var det "jeg-har-lyst-å-dø-smerter" iallefall.. Hadde vondt i ca 2 uker..

Syns synd i deg. Jeg fikk også vite at det ikke gjorde vondt, og det er løgn og bedrag!

Skrevet

Det skulle da virkelig stå - etter det var det IKKE "jeg-har- osv...

Skrevet

Uker?? Hadde forventet svaret i antall timer.

Jeg sovnet også i sta, var helt utslitt. Våknet nå. Det er ikke hyl-skrik-besvime vondt lenger. Men sånn type 4-5cm åning rier vondt hehe.

Og forresten hvor lenge skal det blø? Jeg sitter med sånn "etter fødsel bleie" her. Trodde ikke det skulle blø så mye så lenge.

Skrevet

Jeg blør enda jeg.. Har hørt om folk som har blødd i 2 mnd før det stoppet..

Det var ikke hyl-skrik-besvime vondt i flere uker. Men rare stikkende menssmerter som kom noen ganger i løpet av dagen.

Skrevet

Jisses, hvor gikk jeg inn på denne tråden...

Jeg vurderte jo seriøst spiral, men tviler nå.. Alternativet blir jo å få en til og det passer heller ikke....

*skrik* skulle ønske jeg slapp alt som har med prevansjon å gjøre..

håper du føler deg bedre snart.. HI (har glemt nicket)

Skrevet

:S

Jeg har grudd meg, men alle har sagt at det ikke gjorde vondt. Så jeg har trodd at jeg garantert kom til å le av meg selv i etterkant fordi jeg hadde vært så dum at jeg grudde meg.

Hadde ikke i mine villeste fantasier trodd at det skulle være sånn som dette.

Skrevet

Dette er vel hva som i verste fall kan skje. Men det er vel langt ifra de fleste dette skjer med

Jeg satte inn spiral for snart to år siden, og det var verken vondt å få satt den inn eller vondt etterpå. (altså, jeg kjente jo at han satt den inn, men ikke uholdelige smerter eller noe!)

Så jeg hadde gladelig satt den inn en gang til, og syns det er veldig praktisk å slippe å tenke på noe prevansjon til daglig.

Skrevet

21:13- hvis det er noen trøst så har alle jeg har snakket med i forkant sagt at det ikke er vondt. Så for de fleste så er det sikkert ikke det.

Skrevet

Får komme med et mer positivt innlegg jeg da, blandt alle disse AU-innleggene. :o)

Jeg syns det var vondt å sette inn spiralen, men det varte i akkurat tre sekunder. Blødde litt etterpå og hadde litt murring i magen et par dager.

Ellers har jeg ikke kjent noenting. :o)

Skrevet

Dere må da ha noen usedvanlig klønete leger.... Det skal ikke gjøre vondt å sette inn spiral.

Jeg har satt den inn 3 ganger (etter hvert barn) med 3 forskjellige leger, og det har ikke gjort det minste vondt !!

Syns det er verre å ta celleprøven, men syns ikke den er ille heller.

Var muligens bittelitt "oppblåst" samme kveld, men det var alt.

Var ikke vondt å fjerne den heller.

Dersom en fortsatt ikke har blødninger etter 5 år med spiral, så funker den ennå, og den trenger ikke byttes.

Skrevet

Fikk satt inn på sykehuset hos gyn jeg (fastlegen min fikk ikke til) Så tror ikke det var snakk om klønete leger. Det var heller ikke selve innsettingen som var vond syns jeg, den var bare litt ubehagelig. Vondtene kom i etterkant. Gikk greit helt til jeg kom ut på parkeringsplassen og fikk satt meg i bilen.

Skrevet

Men om den virker eller ikke har vel ikke med blødningene å gjøre? Jeg har hatt blødninger jevnlig helt siden den ble satt inn.........

Skrevet

Egentlig så er jeg takknemlig for at du faktisk sier at dette gjør vondt så er jeg klar over det hvis jeg vil sette inn spiral...

Anonym med de angstlignende innleggene over her...

Skrevet

Ideelt sett bør den settes inn ganske rakst etter fødsel.Sånn rett etter renselsen er ferdig.. Da er man visstnok ganske "åpen" etter fødsel..Altså, musklene er slappere enda og man greier rett og lsett ikke spenne seg så mye...Jo lengre tid etter fødsel, jo vondere kan det bli,- også er det i tilegg individulet hvor anspent og dermed stram man blir "inni der" i slike situajsoner..

Jeg var overrasket over at det var smertefritt og sette inn, men hadde en del menssmerter i dagene etter, og blødde i 3-4 måndeder HVER dag,- .ikke så mye da...Men med alle problem jeg har med mensen sånne ellers, så kan jeg godt blø pittelitt hver dag i fem år..Nå har jeg hatt den i 2 år da, og blør bare i ny og ned og veldig lite..Menssmerter kan jeg ha, men ikke nøvendigvis i forbindelse med blødning..

Når den skal ut blir det enten sterilisering + yasmin (for blødningsregulering) eller p-stav tror jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...