Mammaen&Emil Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Skulle til jordmor idag, men ho er sjuk.. Og får ikkje time før om ei veke, er 40+3 idag, og vil då vere 41+3... Ka synes dåke om det ? Burde vel være mange kontroller når man er over terminen? Synes det er litt skummelt me ingen kontroller frå veke 39 til 41... Og legen min er det ingen hjelp i... Han skjønte ikkje hvorfor eg ble litt oppskaket... Overreagerer eg, eller burde jeg stå på mitt og kreve kontroll på sjukehuset kanskje?
Føken siruppsnipp Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Har de ikke flere jordmødre der? kanskje de kunne hendvende deg på kvinneklinikken om de ikke har tid selv? Ring og hør! eller ring rett til kvinneklinikken
Mammaen&Emil Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2009 De er berre to stk. og ho andre har ikkje nåke anna ledig.. Trur nok eg kontakter sjukehuset imorra og hører eg ))
lille frø, mor til to Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Viktig med tett oppfølging på slutten av svangerskapet. Det er noe alle vet. De må da kunne sette inn vikar. Dra på sykehuset hvis helsestasjonen ikke kan følge deg opp.
Tigerpote Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Kan du ikke gå til legen for kontroll istedet da? Det er som lille frø sier, det er veldig viktig med tett oppfølging på slutten. Jeg hadde siste jm-besøk for 2-3 uker siden, så var jeg til lege på fredag, så til lege i går, så overtidskontroll på sykehuset på mandag. Det skal jo være irrelevant for deg at folk blir syke, du har rett til kontrollene dine fordet.
Kongeørna Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Vel, det hadde ikke jeg funnet meg i. Hadde gått til et privat sted om ikke det kommunale kunne følge opp. Synes det virker underlig at de lar deg gå så lenge uten kontroll der du er nå. Legekontroll er jo selvfølgelig også et alternativ.
Nory Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Ring sykehuset i morgen! På slutten, og i hvert fall etter termin, skal man på kontroll hver uke. Skjønner godt du ble litt oppskaket når de bare henviste deg time neste uke. Jeg har vært annen hver uke på sykehuset og hos jordmor...litt tilfeldig at det ble sånn. Når jeg var på sykehuset sist hadde ikke jordmoren min satt meg opp på ny time uken etter, så i stedet for å vente 14 dager med ny sykehuskontroll, valgte de å kalle meg inn igjen uken etter - nettopp for å unngå at det skulle gå 14 dager mellom hver kontroll. Dette var en uke før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå