Blind Gudinne Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Hva velger man? Må snart ut og kjøpe til storebror her i huset..... Er de virkelig like varme som cherroxen er? Eller putter man en ullsokk oppi? Og hvordan er str? ( de må ikke lage så mye nytt! Jeg klarer jo ikke å følge med!!!)
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 nå er eg på hugget her.... I vår barnehage dømmer en cherox nord og ned. Dei varmer ikke noe mer enn ein vanlig støvel. Så en må alikevel ha ullstrømper i. Dock boot er best sier dem, tåler mange minus grader og skal være veldig god for foten. Eg har ikke gått til innkjøp av dem enda. Mine barn begynte i høst og hadde da kjøpt vanlige støvler. Men neste støvel blir en dock boot.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Varme er de nok, men til det bruket vi brukte dem til (vått vær ned mot 0 grader) - så tok de inn vann i neoprenet på skaftet. Selv etter gjentatt impregnering. Under 0 grader bruker vi uansett gore tex vintersko. Kommer til å kjøpe Viking thermo til begge gutta - de har ullfor (ikke syntetisk) og er varmere en klassisk cherrox.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Vi har cherrox til sørpedagene, og Kamik til vinterdagene med skikkelig snø (uten slaps og sørpe) Kommer ikke til å gå for dock boot, hvis du tenker på dem som Obs selger?? Men Felleskjøpet har den originale, og den hører jeg mye om.. Muddies- heter de det??
Blind Gudinne Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2009 Det var de på OBS jeg har sett på ja..... har sett de i en skobutikk også da- men der var de ganske dyre! Syns liksom de ser litt kalde ut til slapsedagene.... Gleder meg til han blir stor nok til å bestemme selv hva han skal ha på beina! Sånn når han er 16-18 år!
annki83 Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 jeg kjøpte dockboots til elstemann i fjor høst og han har hatt de til nå. de er mye brukt under altsalgs forhold. og har aldri tatt inn vann heller ikke på skafte. og jeg har aldri imprignert di.. jeg kjøpte de hos eurosko tror de kosta 399. kjøpte til lille jenta for noen uker siden også på eurosko og er foreløpig fornøyd
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg syns at dock booten er alt for lav over vrista, så det blir ikke så god plass til luft og ullsokker, cherrox er dritt. Jeg ville kjøpt kamik sine støvler med ullfot oppi. Det er tykk og god ullfot som lett kan tas ut og tørker da VELDIG mye lettere og raskere,og de kan vaskes i madkin, i tillegg til at de faktisk er varme. De selges hvertfall på barnas hus.
Tante Bassa Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Cherrox er selvfølgelig varmere enn vanlig gummistøvel. Det foret som er inni er ikke til pynt, det har en funksjon! Tror det er smak og behag hva man velger å bruke. Men i dock booten skal man bruke ullsokk rett på foten.
MineNydeligeBarn Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 dock boot er bra fra 15 + til - 25 grader heter det. Har det selv til mine to. Og vet også om voksne i barnehager som kjøper til seg selv for de er fornøyd. Jeg er godt fornøyd og kommer ikke til å ha cherrox som mine barn enter fryser i, eller blir veldig svett i. Så blir det jo gore tex på tørre dager, og når vinteren kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå