Gå til innhold

Planlaggt\ikke planlagt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i alle dager spør folk om barnet er planlagt eller ikke? Er ikke det litt frekt? Og betyr det virkelig så masse?

Kanskje jeg har litt hormoner nå, men blir så irritert på alle som spør om det. Alle som får vite at jeg er gravid spør om dette.. Jeg vil faktisk ikke at de skal vite det. Ja, barnet var planlagt, men det betyr jo ingenting sånn sett..

Og om barnet ikke var planlagt hadde jeg ikke likt å si det til alle.. Skjønner ikke hvorfor folk skal vite det.

Mulig jeg er full av hormoner og litt rar.. :P Men ja, syns det er et irriterende spørsmål. haha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tastaturet hang seg litt opp, vet at det skrives PLANLAGT.

Bare sånn i tilfelle det er en norsk nazi der ute.. :P

Skrevet

Barnet vårt var ikke planlagt, og jeg har ingen problemer med å fortelle det.

Det er sikker individuelt, som det meste annet.

Skrevet

Det er utrolig frekt og viser mangel på sosial intelligens. De aller nærmeste vet som regel om barnet var planlagt eller ikke, men folk flest har ikke noe med det.Mitt første barn var ikke planlagt og jeg hadde det faktisk ganske tøft rett etter jeg fant ut at jeg var gravid. Vurderte tilogmed abort. Dette er selvsagt veldig privat, men jeg fortalte det til en nær venninne. Kun for at hun, under min bryllupstale to år seinere, fortalte alle de over 100 gjestene hvor flott vi hadde taklet det uplanlagte barnet, og at vi tydelig var glad i henne. Seriøst??? SELVSAGT er vi like glad i henne. Som om kjærlighet til barna har med hvor planlagte de er å gjøre....folk som dette burde ikke ha talerett i bryllup.

Skrevet

Jeg synes det er frekt å spørre om, med mindre man er gode venner/venninner....

Det gjør meg ikke noe å si at barnet ikke akkurat var planlagt, for det var jo ikke et uhell heller...

Skrevet

Fantastisk flott venninne! Herregud, er det mulig. Det gir meg en påminnelse om at jeg må passe på hva jeg sier til enkelte i min omgangskrets også - har noen løse kanoner der også.... :)

Skrevet

Kan dere ikke bare la være å svare hvis folk spør da? Eller bare svare det dere tror er mest "politisk korrekt"..?

Mye det går an å irritere seg over.

Skrevet

Jeg fikk spørsmålet flere ganger da jeg var gravid med nr 1. Jeg følte at jeg måtte "forsvare meg", Nei det var ikke planlagt, MEN jeg har samboer, hus, bil, jobb og alt det der.. Jeg gikk på en kristen høyskole, og plutselig ble alle klassekameratene veldig opptatte av om jeg hadde ring på fingeren eller ei. Jeg valgte derfor å ta av meg ringen, som forøvrig ikke var en forlovelsesring, og de fikk tenke hva de ville.

Denne gangen var jeg nygift, med faren til min første datter som var 2 år da jeg ble gravid, det første hun spurte om var om det var planlagt. HERREFRED. Jeg er 27 år gammel og nygift. Hva tror du??!

Skrevet

Folk spør og så lar man være å svare om man ikke gidder. Ser ikke problemet

Skrevet

enig med anonym 14.59. Min graviditet var ikke planlagt, og det er ikke noe hemmelighet. Vi gleder oss veldig til babyen vår kommer. Så for vår del så spiller det ikke noe rolle om folk spør om det var planlagt eller ikke planlagt.

Skrevet

Enig her også. Mitt barn var overhodet ikke planlagt og det plager meg ikke at folk spør om det.

Skrevet

enig med dere..

Har to barn hvorpå ingen var planlagt.. Dette kommer de sikkert til å lide for i mange år fremover..

Skrevet

Jeg syntes ikke at det er et unormalt eller frekt spørsmål.

Får meg til å tenke på en eldre dame jeg leste om i et ukeblad, hun hadde en sønn som døde like etter at han ble voksen. Hun hadde ikke flere barn. Hun mente derfor at folk var uforskammet og frekk fordi de spurte om hun hadde barn og mente at folk burde tenke seg om før de stilte det spørsmålet.

Du kan ikke kreve at verden tilpasser seg hvordan din situasjon er. Vi må håndtere de spørsmålene vi får. Det er du som blir sint pga dette spørsmålet, så det er kun du som lider av det. Det syntes jeg er en god grunn til å velge å jobbe med din egen reaksjon på dette, slik at du håndterer det å bli stilt det spørsmålet bedre.

Skrevet

Var det planlagt?

Nei det var bare flaks :)

.....svarer jeg når jeg får det spørsmålet.

Skrevet

ingen av oss søsken( vi er 3stk) var planlagte.....men det betyr ikke at vi ikke var ønsket. Mamma og pappa bare brydde seg ikke om hvorvidt det ble unger eller ikke...

jeg definerer planlagte barn som at man bevist slutter på pilla/dropper beskyttelse også går etter "Klokka" for å lage ungene.

Vår første var ikke planlagt fordi vi brukte beskyttelse..men noe gikk galt men vi valgte å beholde og så klart er vi glad i henne:P

nr 2 er per definisjon(etter min definisjon) planlagt: vi ble enige om å droppe beskyttelse og se hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...