gledebarnet2 Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Hørte at en vanlig sprinkelseng har man ikke behov for i de første månedene. Men hvor er det iså fall best å kjøpe kurv eller vugge og hvilken av dem er best for en nyfødt? Skriv ned dine erfaringer:) Takker....
LisaColli Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 sist gang brukte vi sprinkelsenga, og litt vognbagen. men hun lå egentlig mest oppi senga sammen med meg denne gangen har vi kjøpt en helt nydelig kurv med stativ på bambina.no . mest fordi babyrommet er i en annen etg enn vårt soverom, og vi vil ha henne på vårt soverom i starten, men det er dårlig plass til sprinkelseng der. den vi har kjøpt skal passe til ungen er ca 6 mnd, eller kan snu seg selv. litt dyr, men tror ikke det skal være noe problem å få solgt den i ettertid (vi har den som heter Lollipop White gift Dark babykurv) fordelen med en kurv framfor en vugge, er at kurven kan man ta av stativet og ha med i stua f.eks. eller bruke den når man skal på besøk, om nødvendig
gledebarnet2 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2009 jepp, har sett på den samme kurven:) men sånn som det ser ut så må det bestilles via internett? Hvor lang tid tok det til dere fikk kurven? Her er det også liten plass til stor sprinkelseng......da må det bli enten vugge eller kurv...
vi blir 4 :o) Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 fordelen med vugge er at man kan vugge barnet i søvn når det er urolig.. lillemann hadde kolikk, og hadde det ikke vært for at jeg kunne binde et tau i vuggen, og ligge i min egen seng og dra i tauet, slik at vuggen beveget seg, tror jeg at jeg hadde blitt gal )
gledebarnet2 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2009 ja, tenkte også på det med vugge- det er jo fantastisk måte å få barnet til å sove... men de jeg har sett er veldig smale- på babyshop og barnashus.....
Kine&nurket;-) Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Se på www.bambina.no. Mage fine der:-)
gledebarnet2 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2009 Har sett fine kurver på bambina, men vugge er det bare 1 type av og i forskjellige farger.... men søt da:)
Sistah*G07*J09* Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Med førstemann så brukte vi sprinkelsenga fra dag en hadde sengekant og noen bamser oppi slik at det ble litt tettere rundt den lille. Nå bruker førstemann sprinkelsenga si enda, så da har vi kjøpt en vugge til lille snuppa
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Vi er så heldig så vi får låne en stor og fin vugge. Svigermor har en vugge som hun "låner" bort til sine barnebarn. Vuggen er hjemmelagd av en som lager vugger og selger:-) Den er bare så fin:-)
LisaColli Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 kurven må bestilles på nettet ja, men kan hentes i oslo området, om du bor i nærheten. det står at de sender ut varer innen 2 dager, men bestillingsvarer kan ta 2-6 uker. det tok kanskje 3 uker før vi fikk kurven..
gledebarnet2 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. oktober 2009 Vi bor i oslo ja, tror vi går for vugge, må bare finne en i perfekt størrelse:)
Lillemor + bittelillemor Skrevet 16. oktober 2009 #13 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg planlegger å ha min lille i vognbaggen/kurven i begynnelsen, og så legger vi babyen over i seng når hun blir litt større, kanskje 2-3 måneder. Det er ihvertfall planen. Fikk tipset av en venninne av meg. har vogn med litt stor og romslig vognbag da. TFK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå