Gå til innhold

er alle til vekst estimering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig at man får tilbud om å måle hvor stort barnet er? jeg har ikke hørt noe om dette fra min jordmor, er i dag 33+0, i forrige svangerskap kom jeg ikke lengre enn til 33+2 før vannet gikk og det ble tatt kesiersnitt, så veien herfra er helt ukjent for meg. jeg merker at det er mange her inne som har vært til vekst estimering med ultralyd men hvorfor????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel når jordmor/lege har mistanke om veldig stort/lite barn at man får vekstestimering. Jeg skal til vekstestimering mot slutten fordi jeg har veldig trangt bekken, så jeg kan ikke føde for store barn - må da evt bli satt igang/KS!

Skrevet

Jeg spurte selv om å få det. Siden min førstefødte var over 4000g da han ble født på termin. Å den fødselen endte med hastekeisersnitt.

Så jeg ble henvist til fødselssamtale siden jeg er veldig bekymret for denne fødselen, å fikk da vekstestimering samtidig.

Legene ville være sikker, siden jeg ikke "klarte" å føde førstemann vaginalt. Så ville de måle denne ungen også, for å se hvor stor den var. Så jeg blir fulgt ekstra godt med når en evt fødsel starter.

Skal tilbake om 2 uker for ny estimering, å visst ungen fortsatt er stor, så kan jeg få planlagt keisersnitt visst jeg vil.

Skrevet

Jeg var på UL for vekstestimering i uke 32. Er visst da det kan gjøres en beregning på fødselsvekst.

Jeg ble hensvist til vekstestimering pga lavt symfysemål og hyperemesis. Jm ville sjekke at babyen vokste nok. Den er ca 10% mindre enn gj.snitt og er beregnet til ca 3000 ved termin. Heldigvis ikke altfor liten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...