Gå til innhold

Er det flere som IKKE har gavekalender..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det blir så mye styr med gavekalender (og dyrt), så jeg har liksom aldri kommet i gang med det. Barna har hatt sånn kalender med sjokolade i, og kost seg med det. De hadde sikkert syntes det var stas med gavekalender også, men jeg tror ikke de har savnet det.

Men jeg er veldig imponert (og litt misunelig) på dere som har tid og overskudd til å ordne med det :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gavekalender et par år. Men, da jeg måtte kjøpe til to stk. da minsta skulle ha kalender, da tenkte jeg at det var siste jula med gavekalender. Et styr å få tak i 48 gaver til to veldig ulike unger, og dyrt ble det også.

Så i fjor fikk begge to Kinderkalenderen. Eldste skulle egentlig få Legokalender, men det var utsolgt. Så i år prøver vi å få tak i Legokalenderen til eldste, og en kalender med noe dilldall i til minsta.

Skrevet

Ja, det er jo noe med det også... Tre barn blir jo 72 gaver :o

Skrevet

Jeg haddeikke hatt hadde det ikke vært for svigermor som tålmodig lager til alle barnebarna sine hvert år. Skjønner ikke at hun orker jeg... Men, vi stter stor pris på det da, både barna og vi voksne :-)

Skrevet

Vel, min vil ikke ha gavekalender. Hun hadde det et par år, men ifjor og i år har hun fått valget - og vil mye heller ha kalender med luker til å åpne. (og selvfølgelig med sjokolade inn).

Skrevet

Ja, vi har ikke det:)

Vi hadde første kalender i fjor da eldstejenta var 4 år. Det var NRK sin blåfjellkalender.

I år er det vel jul i svingen.

Skrevet

Velger ikke å ha gavekalender ennda i allfall. Her var det sjokoladekalender i fjor og det blir det i år også. Samt at vi har en disneykalender med små bøker, som han skal få i år som kan brukes omigjen og omigjen med små fortellinger.......

Skrevet

Vi har en kombinasjon, og det tar jo ikke så mye arbeid om en starter tidlig og henger de opp på en snor:) Jeg kan ta to twist og dagens aktivitet t.d. bake pepperkaker. Da gleder de seg mens de er i bhg. De kan få et par ullsokker hver om de uansett skal få det. Et år la vi legoklosser fra et sett. Julekalender for kr 65:)

Skrevet

Ingen gavekalender her i huset, får ein sjokoladekalender hver også har me ein NRK kalender på deling.

Skrevet

Vi har hatt gavekalender de siste to årene, men fra i år blir det vanlig kalender her. Blir altfor mye stress og kostbart å lage kalender til 3 stk, og neste år blir det 4 stk som skal ha. Nei, jeg syns det er kjempekos, men det blir nok vanlig kalender med luker her heretter.

Disneykalender med små bøker høres veldig lurt ut, hvor får jeg tak i det?

Skrevet

Må bare kommentere litt...

Jeg er oppvokst med 3 søsken. Vi hadde alltid en kalender sammen, slik at 4. hver dag fikk vi en gave/åpne en luke. Kan aldri huske at det var noe problem, var bare slik hos oss og jeg visste ikke om noe annet hjemme hos oss.

Her hjemme har vi nå 2 jenter, og jeg kommer ikke til å kjøpe en gavekalender til hver. Jeg kommer til å kjøpe en gavekalender til dem på deling, dvs at de åpner en gave annenhver dag.

Muligens når minsta er større at jeg også lager en aktivitetskalender, men det kommer nok veldig an på overskudd og hvor mye tid jeg har til å ordne det (da jobber jeg sannsynligvis fullt osv..). Med en aktivitetskalender skal det planlegges ganske mye hva vi skal gjøre på hvilken dag også skal aktiviteten passe inn med programmet ellers i familien...

Skrevet

Vi har aktivitetskalender. Noe billigere er det nok ikke, men det er slike ting vi gjør uansett. Badeland, bowler, kino, teater ++ så kommer julebaking, julefester og slikt i tillegg

Skrevet

Tror ikke poden skal få gavekalender i år, nei.. men om vi finner en som enten har fine bilder med litt tekst bak hver luke, så kanskje??

Synes han er litt liten for sjokkiskalender (er 1 1/2)..men mamman kan gjerne ha;)

Skrevet

Ja, vi har gavekalender, men de deler på og får bare gave annenhver dag.

Synes også en del tar av i forhold til størrelsen, jeg putter bare inni veldig små ting. Vi snakker 5-10 kr maks.

Egentlig er det jo noe tull, men det var mamma som sydde en kjempefin kalender da eldstemann var liten, så det har liksom bare blitt slik.

Skrevet

I fjord laget Lukas sin egen kalender.

Svigermor har sydd en kalender til han som vi kan henge ting på, istedenfor gaver bakte vi pepperkaker med nonstop på og hang en på hver dag. Han elsker den kalenderen og gleder seg til jul slik at vi kan gjenta det samme i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...