SusyQ Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Eventuelt: Tips til hvordan jeg -enkelt- kan lage en gavekalender som er fin og varer i noen år? (Tenker altså på hvordan gavene presenteres. Har ikke hatt gavekalender selv, men vil lage til vesla. Henger man de opp i vinduet? Har man lat klar 1. des eller kjøper man underveis?) Blir også glad for tips til hvor vi kan finne billige, men praktiske ting til en 2-3 åring? (Tenker på ting som tusjer, hårstrikker o.l)
erteposen + 4 Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har en wire eller tykk hamptråd som jeg spenner opp. Har røde poser med hjerter på i stoff med tall på, og de henges på tråden med en klype. Paduro har en del poser, men mamma sydde våre. Vi hadde ofte duplo/legoklosser i vår, eller noen dager en karamell til hver unge og dagens aktivitet. Da putter jeg lappen i kvelden før slik det ikke blir stress t.d. aketur med kakao, bake pepperkaker, pakke inne pakker, lage merkelapper. Liker aktivitetskalender:)
lure Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Vi har en jente i tre ( kari trestakk) som holder en liten striepose ( 10x15 cm) Der putter jeg oppi hver kveld. Skal vi bake pepperkaker får hun en liten form, Pynte juletre en juletrepynt, lucia - et lys vi tenner til frokosten. Ellers blir det hårspenner-strikk-neglakk-dilldall leker, eller en større ting jeg kan dele på flere dager osv. Om du har alt ferdig til 1.des kommer jo ann på hva slags oppheng du har. Siden jeg legger en og en ting, har jeg muligheten til og forandre aktivitetene som det passer. Vi kaller den for Nissemor ( hun som ordner kalendere) Så der forsvant også suttene et år. Nissemor fikk en og en sutt i posen på kvelden, i hennes tempo da, for de skreik så fælt hehe. Så på morgenen var sutten byttet ut med en pakke.
SusyQ Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2009 Tusen takk for tips! Poser var genialt. Fant ikke noe på Panduro på nett, så må visst komme meg ned på Karl J. Tenker også å legge meg på nivå med litt spenn hårspenner, strikker, rosinpakker og hyggelige aktiviteter. Gidder ikke bruker masse penger på en kalender rett før gavebonanzaen til julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå