Gå til innhold

Noen her som har blitt gravide etter exu og methotrexat behandling?Please svar:):)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har to jenter og har fått methotrexat behandling;)

Skrevet

oj:):) så bra!! Hadde du en exu?

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har blitt gravid nå etter en exu i sommer. Men jeg har ikke hat noe methotrexat behandling. Hva er det? Jeg har gått på pergotim jeg.

Skrevet

åå så bra! Gratulerer!!

methotrexat er en type cellegift som fjerner "svangerskapsproduktet" slik at man slipper å fjerne en eggeleder... Hva er pergotim? hehe

Skrevet

Hihi. Pergotim er hormonbehandling for eggløsning. Jeg klarer ikke og få det på egenhånd. Min exu endte på operasjonsbordet i hu og hast. Jeg hadde blødd over en liter med blo i buken, og di måtte fjerne eggleder på høgre side. Første kur etter exu fikk jeg selfølgelig eggløsning på høyre side, og det gikk ikke. Men så neste var på venstre, og da satt spiren gitt! Kjempedeilig etter og ha vert prøvere lenge. Skal på ul på fredag (da er jeg 7uker) for og se til at alt er der det skal vere. Er kjempenervøs for at det samme skal skje en gang til! Det var så utrolig smertefult at det orker jeg ikke en gang til rett og slett...

Hvordan fant du ut at det var exu før det gikk for langt?

Skrevet

ååå gratulerer så mye:):) Dette går nok bra vettu!! Forrige gang mistet jeg i uke 5- Nå rundt uke 5 fikk jeg bittesmå blødninger.. eller jeg vil kalle det brunt utfld.Da bestilte jeg time hos legen og fikk henvisning. Testene var positive, men jeg løy og sa at jeg hadde litt "vondt" bare sånn at de skulle ta meg inn.. og godt var det! I livmoren fant de ingenting, og sa at dette var en spontan abot. Streken på hjemmetestene ble bare sterkere og sterkere og jeg hadde en følelse av at noe ikke var som det skulle. Jeg hadde grav. symptomer som ømme bryster osv, men d var lixom på en helt annen måte.. føltes bare feil. Da ba jeg legene på ullevål ta blodprøver av meg..de tok to med to dagers mellomrom og hcg steg... etter en uke hadde det plutselig sunket igjen og jeg fikk beskjed om at da ordner kroppen opp av seg selv.. men neida.. Etter kjempe mensenliknende smerter og en heftig blødning trappet jeg opp på ullevål igjen å krevde en ny prøve samt grundig undersøkelse. Hcg fortsatte å stige det.. men ikke mye. Da bestemte de seg for å legge meg inn. De visste ikke hvor graviditeten lå, men jeg hadde en del blod i buken. Dette mente de kroppen kom til å ta opp av seg selv..jeg lå å fastet i 15 timer for å vente på operasjon, helt til legen kom å heller ville gi meg methotrexat. sulten og sur som en ape begynte jeg å hylgrine! Jeg ville bare bli ferdig med det der og da.. hadde liksom mannet meg opp i så mange timer, og methotrexat tar jo lang tid.. det kan ta opp til 3 mnd. Jeg må hvertfall vente til 24 des før jeg prøver å bli gravid igjen. pga giften i kroppen:( Hcg mitt er nå nede under 5 etter 4 uker! Dritt og møkk men det som ikke dreper gjør deg bare sterkere! men er syyykt redd for at dette skal skje igjen. Godt å høre at det har gått så bra med deg!! Det gir håp! Masse lykke til med spiren diiin:):):) Og sorry fpr evighetshistorien min her.. hehe bare godt å få snakket om det!

Skrevet

Kjære Linnali.

Dette hørtes ut som skrekken min! Liksom at det skal dra ut i det evige før en får begynne på nytt. Men det er håp ja! Det er så mangen forskjellige ting som kan hjelpe deg i dag om du sliter, så vi er "nesten" garantert et barn hele gjengen=) Det er godt og tenke på synest jeg. Vi må bare være så voldsomt tolmodige! Ahh.

Jeg håper virkelig det klaffer for dere så snart du får grønt lys, og at du kan slippe og gå og tenke på om det går bra eller ikke... Ikke noe kjekkt nei.

Lykke til videre fine deg! Jeg kommer nåkk til og titte innom 1.termin i juletider og utover våren for og finne deg=)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...