solstjernen - seksbarns mor Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Ikke stort mer enn at dere finner den på facebook. En egen gruppe. http://www.facebook.com/photo_search.php?oid=171535477989&view=user#/group.php?gid=171535477989&ref=mf For dem som ikke har vært med på dette før så går dette på og rydde huset rom for rom, uke for uke. Hver uke kommer ett nytt innlegg med tips til ting man kan gjøre... Tar man tingene litt for litt...og rommene ett for ett ... så får man sakene unna... og det blir ikke så mye å stresse med rett før jul. Ta med deg de tipsene som passer for deg fra dag til dag... Om noen ikke har facebook og vil ha dette her så håper eg noen andre kan legge dem ut her. Eg går hjemme med tvillinger og har nok med og huske og legge dem ut en plass i uken.
2søtesmåh Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 He, he...Nok med å huske og legge tvillingene ut en plass i uken, leste jeg den siste som..... Må de luftes spesielt kanskje )
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2009 *ler meg skakk* ja eg legg dei ut ein gong i uka
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Hahaha ja sånn leste jeg også den setningen
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2009 bytter ut "dem" med "den" så kan den kanskje tolkes annerledes. Ja eg klarer ikke skrive rett en gang.... *ler*
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Haha, heng dem i vinduet som en annen dyne=) Skal følge med gruppen, trenger inspirasjon!
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2009 Det er 10 deler - altså 10 uker. Og i går var det 10 uker til julaften. Skummelt men sant. Fikk meg en god latter her altså... hehehe
Mom2Two Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Hjelpes, ja, la oss begynne å ordne til jul i starten av oktober, så kan vi rydde bort jula i mars. Snart er det bare julefri et par måneder på sommeren.. *blir gal av alt julemaset*
Lillepromp blir storesøster Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Har lyst å gå og se på denne gruppa, men når jeg kopierer adressen over her kommer jeg bare inn på lista over mine egne grupper... Hva heter gruppa da? Så kan jeg bare søke den opp.
Lillepromp blir storesøster Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Fant den to sekunder etterpå. Den heter jo "vi ordner til jul":)
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2009 oi da - ja den heter " Vi ordner til jul" Og ja det er litt julemas, men ikke se på det som julemas bare gode tips til og rydde rundt deg. Eneste som er bare beregnet til jul er jo den nederste delen for hver uke. Godt og begynne og rydde ute nå før frosten kommer - og for dere som bor oppe i nord så er det vel på tide. Dette er bare for dem som vil. Ha en kjempe fin dag allesammen.
2søtesmåh Skrevet 15. oktober 2009 #12 Skrevet 15. oktober 2009 Jula kan man ALDRI bli lei av.. Og jeg tror det er på sin plass at handelsstanden i starten av oktober begynner og minne oss på den..FOr det er så utrolig mange som synes jula er dyr og at det er så mye stress før jul.. Vel, om man begynner med gaver i august og fordeler gaveinnkjøøp over 3-4 lønninger, så merker man ikke så mye, samt at man allerede DA kan begynne å legge "til side" ti kroner i uka. f.eks, slik at man har til en skikkelig julemiddag. (Bare 10 kr i uka fra begynnelsen av august blir 200 kroner det, og det er ribbe/Kalkun (om man får i frossen til 19,90 pr.kg), poteter, saus og brus nok til en julemiddag for en familie...Slik blir den plutselig "gratis") Og med "hjelp" til julerengjøring som denne facebookgruppa, så er jo heller ikke rundvasken noe stress... Greit at man synes jula "Kommer tidlig", men om man klager på det, har man ikke rett til å klage på penge og tidsmangel i desember..Man har liksom blitt "advart" en stund om at "Noe er på gang". Jeg gleder meg masse til jul, og synes den er like magisk fra år til år..Koser meg mer NÅ enn I jula nesten..For det er så deilig å vite hva som kommer ) Har kjøpt nesten alle julegavene, planlagt skikkelig og VET det er ting folk har lyst p..Kalkunene vil bli kjøpt inn så snart den er i butikken, og vi har allerede skaffet litt cognac og vin til julehøytiden..Juleøl vil vi kjøpe inne snart også, en six-pack nå og da ) Men alt gjemmes...ALt som holder seg kjøper vi så tidlig som mulig..Så blir desember en ren "ventemåned" med mye kos og snakk om "det osm kommer"..Juleavslutninger og rusleturer i handlegata,- UTEN å måtte stresse etter alt man MÅ ha..DET er koselig det )
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. oktober 2009 #13 Skrevet 15. oktober 2009 http://www.facebook.com/search/?q=vi+ordner+til+jul&init=quick#/group.php?gid=171535477989 skal være rett adresse! jeg elsker denne tråden og synes ikke det er for tidlig å begynne å rydde huset til jul. selvom jeg alltid henger etter. hahaha. er jo ikke meningen vi skal pynte da, bare gjøre det litt mer strøkent. ;p
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 15. oktober 2009 #14 Skrevet 15. oktober 2009 Takk for tipset! Da er jeg også meldt inn.
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 15. oktober 2009 2søtesmåh - så sant så sant. Godt sagt. Vi skal ikke pynte til jul nei. Det er travelt med barn og jobb. Finne tid til og gjøre en grundig husvask er vanskelig. Tiltak. Første gang var eg som mange andre - men nå gleder eg meg til og begynne med den. Det blir fort litt rot i hvert rom etter som ukene får mot jul, men for hver uke så står det til slutt men en blir minnet på og gå litt tilbake og ta litt som er glemt eller utsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå