3smaa Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Har dere vært på krontroll? Fått fødeplass? hvor lenge er dere på vei? Fortell meg hvordan formen deres er. Jeg har vært veldig kvalm i begynnelsen av svangeskapet, men nå er jeg i god form igjen. Det er forsatt ting jeg ikke tåler som skylling og kjøtt, men klarer å få i meg det meste. Har ikke gått opp i vekt enda, men gått ned en kilo. Gleder meg til UL 20.november på Riksen.
Pirkeanonym Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har vært på et par kontroller, har ekstrem svangerskapskvalme og har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet. Her må vi ikke søke om fødeplass, bor på vestlandet. Jeg er i uke 17. Formen har vært bedre, jeg sliter med kvalme, hodepine/ migrene, samt blødninger. Håper at det går over snart, for nå begynner jeg å bli veldig lei!! Har UL 5. November
Gjøkeredet③ Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Her er alt strålende.. Jeg er bare 13+3, så det skjer ikke så mye foreløpig. Formen er upåklagelig, og alt det der. Trenger ikke søke om fødeplass, da det bare er et sykehus her i byen:o) Har ikke gått opp i vekt, men fått en liten kul på magen.. Er bare 9,5 mnd siden jeg fødte sist, så full fart i heimen med en liten tornardo.. Passer alle klærne mine enda, og det setter jeg veldig pris på, for di gravidklærne er ikke mye å rope hurra for! Jeg skal ha ultralyd 24. November... Gleder meg:o) Lykke til videre alle sammen:o)
3smaa Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2009 Glemte å skrive at jeg er 13+4 idag ) Jeg har hatt sterke menssmerter i magen og ryggen, er det vanlig? Sist gang fødte jeg i uke 37 og håper at jeg klarer å holde meg til uke 37 denne gangen og. Føler at jeg er veldig svak denne gangen (
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Bortsett fra litt trøtt så er jeg i knallform:)! Var på ul i går og ble, desverre, kjempe skuffa. Utstyret var så dårlig at vi klarte ikke se noe. Var bare mørkgrå skjerm med noen sorte skygger på. Skuff! Kunne ikke si noe om tilstanden på fosteret eller noe... Jaja, blir vel bedre på neste ul. Skal ta den på et annet sykehus med litt bedre utstyr;) Ellers så har jeg begynt å gå litt opp i vekt. Gikk ned masse til å begynne med (selv om jeg ikke var kval og dårlig), men nå snurrer pila "rette" veien, hehe!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Hei! Jeg er 14+2 og har begynt å bli i bedre form. Er fortsatt delvis kvalm, men matlysten kommer mer og mer. Jeg orker ikke brus og altfor fet mat. I tillegg blir jeg fort kvalm av lukter. Har dilla på norske epler og det har jeg hatt hele tiden. Ved forrige kontroll for to uker siden hadde ikke gått opp noe, men jeg tror kiloene begynner å komme snikende. Håper jeg får trent mer snart. Har bare klart 1 gang i uken foreløpig. Kjenner forøvrig at jeg lett får hodepine og vondt i korsryggen og bekkenet. Jobber fortsatt og skal på ordinær UL den 11.november. Har vært på to innvendige UL til nå. Jeg gleder meg bare til det kommer ordentlig spark og at gravidmagen kommer. Nå ser jeg bare oppblåst ut. Jeg har en fornemmelse av bevegelser der inne, så jeg tror ikke det er lenge før sparkene kommer. Det er det beste med å være gravid, sparkene...
truel Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Har vært på første kontroll, time til ul er på plass og fødeplass er i orden. Har vært sykemeldt lenge nå pga kvalme, er nå 50% sykemeldt. Er lei av kvalmen, men det er verdt det takkler ikke kylling, kjøttdeig å halvferdig mat, som toro lasagne, taco osv.. men har måttet spist endel for å holde kvalmen i sjakk, har gått opp 5 kg.. men men...
MammaMø med to små Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 her går det bare bra:) Er 15+1 i dag og var på kontroll i går. Hørte hjertelyden<3 det var heeelt FANTASTISK! begynte å gråte jeg:) Ble så rørt! Har ikke fått innkallelse til UL enda jeg? er ikke det litt rart? tenkt en del på det siden i går siden jeg legger merke til at flere som er kortere på vei enn meg allerede har fått det? hmm.. har vært litt kvalm,men ikke mye heldigvis:) slet med matlyst men den har så å si kommet tilbake:) er veeeldig sugen på lakris:) gått opp noen kilo,så må passe meg så jeg ikke går opp mer helt enda:) skal føde på SBHF rundt 9.april:)
Fifrildi Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Har vært til jordmorsamtale og legetime og alt står bra til med meg. UL 17. november virker laaaangt borte. Er tilbake i full jobb etter 1 mnd med 20% sykemelding pga ekstrem trøtthet, men sliter litt med hodepiner og stiv og vond rygg. Har hatt vannvittig apetitt mesteparten av svangerskapet og gått opp 3 kilo så langt, som jeg synes er helt greit for uke 13+4. En del mat orker jeg ikke synet av, men klarer nå å planlegge middag lengre tid i forveien enn 20 minutter! Sluttet spise kjøtt for flere år siden, men har spist entrecote 4-5 ganger siden jeg ble gravid (ikke annet kjøtt, kun entrecote jeg/babyen vil ha!). Har begynt på yoga for gravide og håper på å få tilbake litt overskudd til å trene pent på sats også, trening er det jeg savner mest. Har fått bitteliten gravidebulk som ikke er hverken innvoller eller luft. Den poppet ut forrige uke til min store overraskelse, men for uinnvidde ser jeg bare litt tykk ut
Fifrildi Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 ...og fødeplass på Riksen var det jeg glemte å si.
DK+2 Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 Her trenger vi heller ikke søke om fødeplass, bor i Troms. Har fødestue 5 min kjøring unna, men pga svangerskapsforgiftning sist, og høyt blodtrykk denne gangen, så blir det nok Tromsø på meg. Skal på ultralyd 13 november, gleder meg masse!! Har begynt å kjent liv de siste dagene, veldig koselig Er 15+5 idag. Ellers er formen ikke noe særlig... har vært veldig energiløs, det kommer og går, føler jeg gjør for lite hjemme, men må bare ta det når jeg klarer. Er sykemeldt for tiden pga formen. Har og vært mye kvalm og spyr og brekker meg rett så det. Mat er ikke det beste jeg vet akkurat nå, men noe må jeg jo spise.. har gått mye i Kornmo kjeks med smørbar ost den siste tiden, ellers litt brødmat. Middag er vanskelig, er ikke alt jeg klarer få i meg, men grøt går fint, er blitt veldig glad i melk!
pityriasis Skrevet 15. oktober 2009 #12 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har det fint! Kaster fremdeles opp daglig, men med tanke på at jeg tidligere kastet opp 12-14 ganger daglig og lå det meste av tiden strak og ikke orket å gjøre noe - synes jeg ikke det er noe å klage over. :-) Er lite kvalm, men kan plutselig få brekninger og kaste opp. Energikurven er på vei oppover, og jeg er nå tilbake med studiene for fullt, etter jeg måtte ta permisjon noen uker da jeg bare lå og spydde... Fått innkalling til UL 20.11, og det gleder vi oss til. Også har vi kjøpt oss en babywatcher, så vi får hørt på fosterlyden med en gang vi føler for det. Jeg er jo legestudent og har for tiden undervisning (og snart eksamen...) i gynekologi, obstetrikk og pediatri - så det er EKSTREMT fokus på alt som KAN gå alt gjennom svangerskapet, i og med at det er det vi skal kunne. Hjelper veldig å ha en babywatcher da, så vet jeg i alle fall at hjertet til den lille fremdeles slår. Første jordmorkontroll er i begynnelsen av november, og har foreløpig kun vært på to kontroller hos legen, i tillegg til 2 timer hos gynekolog med tidlig Ul (har hyperemesis og har vært knalldårlig en stund). Tenkte jeg skulle ta en tur til legen igjen neste uke for å sjekke litt blodprøver. (Når man kaster opp hele tiden er det lett for at elektrolyttene/saltene løper litt løpsk, greit å følge med!) Ellers er vekten tilbake til startvekt før graviditeten, og det er jeg fornøyd med. Magen er derimot MYE større, men tror det meste er oppblåsthet. Kjenner likevel en liten kul helt nederst som er hardere en resten, og hvor hjertelyden til fosteret høres best - så litt mage har jeg! Gleder meg til den blir større! Har allerede begynt med mammaklær, selv om dette er min første, av den enkle grunn at jeg ikke takler at noe strammer over magen og at jeg alltid er MYE større om kvelden enn om morgenen. 13+4 i dag. Akk. Synes ukene går sakte!
Lunda med lillegutt Skrevet 15. oktober 2009 #13 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er 14-15 uker på vei og formen er omsider begynt å bli litt bedre. Har hyperemesis og har vært innlagt på sykehus et antall ganger for dette. Ligger dermed fortsatt en god del på minussiden vektmessig. Har hatt ul ved hver innleggelse og alt ser heldigvis fint ut der inne til tross for min elendige form. Hva jeg orker å presse i meg av mat er nokså begrenset, men blir stadig bedre. Å kaste opp innimellom er ikke så ille, så lenge jeg slipper den intense kvalmen hele tiden. Har hatt første ordinære kontroll hos lege, men skal ikke til jordmor før i desember. Har ordinær ul i midten av november, lurer på om det er gutt eller jente som ligger inni der :-)
Vesla222 Skrevet 15. oktober 2009 #14 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er 12+6 på vei, og formen begynner så smått å bli bedre. Men må fremdeles spise ofte for å holde kvalmen unna, rart at jeg ikke har gått opp i vekt egentlig. Har store problemer med å gå inn på kjøkkenet og spesielt å åpne kjøleskapdøren om morgenen, bare tanken (og vertfall div. lukter) gjør meg dårlig. Skal ha tidlig UL neste fredag pga blødninger, så det blir jo spennende! Ordinær ultralyd 20. november, som et par av dere andre.
86modell* Skrevet 16. oktober 2009 #15 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på vei, for har ikke hatt mensen det siste halvåret, men legen trodde jeg var sånn ca 14 uker på vei forrige mandag. Er kvalm på morran og er utrolig trøtt hele tiden. Tar veldig på at jeg ikke veit hvor mange uker jeg er på vei, så kjenner at jeg er litt stressa og frustrert pga det. Om ei uke skal jeg til ultralyd hos en gynokolog. Håper jeg får vite hvor langt jeg er på vei da. Magen har vokst litt, men tror det er mest luft for det er ganske bløtt når jeg tar på magen:( Håper bare at alt står bra til med babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå