Kystrøya Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Vi har 3 unger. Snart 5 år, 1,5 år og 7 mnd. Foreløpig gjør vi ikke noe fast i helgene, og har litt dårlig samvittighet for det. Særlig overfor eldstejenta. Men tilværelsen etter at minstemann ble født har vært veldig kaotisk og tung, derfor har det bare blitt slik... Tenkte vi skulle begynne å f.eks dra å svømme, til 4H gården, lekedilla, gå tur i skogen e.l på lørdager, og så på besøk til noen eller invitere noen på besøk til oss på søndager. Hva gjør dere i helgene?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Det kommer helt an på årstid, vær ol. Vi går og fisker, vi går tur i skogen, vi sykler, er bare ute og leker. Vi går på ski, aker, leker i snøen, vi dra på museer eller til akvariet her. Vi drar på besøk til venner, besteforeldre, tanter og onkler. Vi er inne å ser på tv, spiller spill eller gjør ingenting:-)
Line_78 Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Våre blir to og fire i vinter. I helgene er vi av og til på helgetur til besteforeldre som bor i annen by, eller besøker besteforeldrene som bor i samme by eller får besøk. Triller ofte turer i nærområdet (eldste går selv da) med venner, en gang i blant i marka (veier man kan trille med vogn). Hender vi tar en tur til et senter på lørdagen dersom det er noe vi trenger. Blir ofte en del barnetv-titting på morgenen, kanskje de får se en film. Pusler, spiller dyrelotto, leker med lego, togbane, dukker osv. Leser med dem. Eldste spiller litt PC-spill. Mye ute på lekeplassen utenfor, eller andre lekeplasser i området. Har av og til besøk av venner eller drar på besøk til venner (har lovt oss selv å bli flinkere til det igjen)
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 HEr går det veldig mye i husarbeid i helgene egentlig... Og jentene er med på det, samt at så lenge det er vær til det så har jeg døren åpen ut så de også kan leke ute. Sandkasse, trampoline og div er rett utenfor døren og jeg har vinduer hele veien. I tillegg så drar vi gjerne en tur på shopping. Fremfor å handle i lokalbutikken drar vi gjerne på senter, titter litt og handler mat i en av de store matvareforretningene. Vi er gjerne også på besøk til noen i løpet av helgen eller en tur på cafe og spiser lunsj eller middag. Bare oss jentene, siden mannen min er mye borte i helgene. Det er skikkelig kos:) Hender også vi drar en tur i skogen eller går tur her hjemme, hvor natur og skog er rett borti gata. Vi legger stor vekt på å kose oss sammen alle sammen, og jentene sover sammen med meg i voksensengen når det er hviletid i helgene. Det er muligens den aller beste delen med helgen, når alle sammen kryper inn under samme dyne, ler, leker og koser oss før vi sover en times tid:) Også lager jeg gjerne kakao til dem når de våkner nå som det er blitt kaldt ute:)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har ei jente på snart 3,5 år. Vi drar i lekeparken, i skogen på besøk, baker, ser på sjøen og båtene, går tur, perler, pussler, ser tv, leker, maler/tegner/.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå