Gå til innhold

Trenger deres synspunkter (oppgitt over fastlegen!!!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så oppgitt av fastlegen min nå. Lille her ble kraftig forkjølet på søndag. Tok henne med til legen på mandag og han tok b.l.a en neseprøve. Hun fikk litt feber i løpet av mandagen. Ellers vært i fin form, men tett i nesen og snøret rener ut av og til. Hun er fortsatt tett i nesen, men ser at hun er bedre.'

Ringer så til legen nå for å få svaret på prøven og får da beskjed at hun hadde stor vekst av phenomokker, og at hun kan få antibiotika hvis jeg vil. HVIS JEG VIL. Synes at det er dårlig gjort å gi meg det valget. Jeg ser at hun er bedre, selv om hun fortsatt er veldig forkjølet(har ikke feber), men samtidig er jeg redd for disse phenomokkene for er det ikke de som har en sammenheng med hjernehinbetenelse.

Hva skal en forrviret mor gjøre, vil ikke gi henne antibiotika unødig, men samtidig er jeg bekymret nå hva hvis det skjer noe med henne og jeg tok valget å ikke gi antibiotika

Hva hadde dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet er i bedring, så hadde jeg helt klart unngått antibiotika.

En forkjølelse og hjernehinnebetennelse går det ikke ann å sammenligne, det er ikke noe å tenke på ihvertfall..

Skrevet

Hvorfor oppgitt ? Forventer du alltid "kommando" fra legen om hva du skal gjøre? Det er smart og vente fordi det kan gå over av seg selv. Da slipper barnet en kur (og vi vet jo at mange kurer ikke er bra). Jeg har fått resepter i hånden jeg med beskjed om at jeg skulle vente og se og benytte den om jeg ville. Begge gangene har ungen blitt frisk av seg selv.

Stol på legen. Hvis barnet ditt var i fare ville ikke vedkommende gi et slikt råd! Vent og se, du sier jo selv at hun er bedre!

Skrevet

Siden ho er bedre, så ville jeg stått over ab.

Skrevet

Ville hoppet over abx og heller ventet og sett an.

Skrevet

Jeg synes ikke det er "dårlig gjort" å gi deg valget. Det har du jo uansettm siden man kan velge å ikke hente ut resepter legen har skrevet ut.

Vi har mange manger fått "vente å se" resepter. Utrolig praktisk å slippe å ha ny legetime om ungene ikke blir bedre etter ei tid - men da bare dra til apoteket.

Det er som regel foreldrene som best bedømmmer almenntilstanden til barna, siden de kjenner ungene sine best.

Kan du ikke be om en resept da, og heller vente med å ta den ut ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...