Gå til innhold

1+2=3, se hit da:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du ikke fortelle litt mere om det foreldreveiledningskusret du nevnte i tråden under her? Hørtes spennende ut!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heter de utrolige årene. Kommunen kjører det 2 ganer i året her vi bor. 13 kvelder(og kommunen har gratis barnepassordning mens vi er på kurs!!)

Kurset er basert på boka med samme navn, skrevet av carolyn webster stratton eller noe i den duren...

Det hele dreier seg vel egentlig om ROS og LEK. Vi har ikke kommet halvveis i kurset ennå, men så langt har det dreid seg om å leke med barnet minst 10min hver dag, man skal la barna styre leken, rose og kommentere(coaching av adferd, følelser, ferdigheter) underveis, rose barnet mye gjennom dagen, også for ting vi anser som en selvfølge at barnet gjør, rose små skritt av gangen, ikke forvente det perfekte, snakke rosende om barnet til andre mens barnet hører på, rose seg selv og partneren høyt osv... Med mer ros vil barnet øke den positive adferden. Det negative skal man overse, og dermed blir det mindre av den. Barn er ute etter oppmerksomhet, og får de negativ oppmerksomhet er det bedre enn ingen, så derfor fortsetter de med uønsket adferd...

Krevende kurs, men veldig nyttig og lærerikt! Vi har bare holdt på i 5 uker, men merker allerede stooor forskjell på eldstejenta her i hus:-) Kan lese mer om kurset på www.deutroligearene.no

Skrevet

Oi, så spennende. Blir nok ikke slikt kurs i vår kommune, men skal jaggu se om jeg finner det en annen plass og melde meg på.Takk for svar:)

Skrevet

Ja, veldig spennende! Vil absolutt anbefale å lese boka. Den er proppfull av lettfattelige og konkrete eksempler og forklaringer, ikke fult så "svevende" som mange andre typer barneoppdragelsebøker jeg har lest...

Kurset er forresten gratis, og vi måtte på "intervju" før vi fikk vite om vi fikk bli med på kurset...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...