Gå til innhold

Ketolyse - søtningsmidler


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere i f.eks te eller bakverk? Prøver å skjønne noe ut fra boka, men klarer ikke finne ut av hva som er best...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Splenda eller suketter :)

 

Jeg begynte igjen igår (igjen, men nå SKAL jeg) og idag har jeg meska meg med grønnsaker og dip! Måtte bare komme på hvor godt det egentlig var !

Skrevet

Ok, så Splenda til matlaging (uansett hva slags?) og suketter til te,kaffe o.l. Er det forskjell på hvilket merke suketter? Prøvde å lese meg til det jeg, men ble litt småforvirra. I morges hadde jeg en brødskive av brødet jeg bakte (fra ketolysemix) med et egg på...en liten begynnelse i allefall.

 

Et sted mener jeg at jeg leste at aspartam omdannes til sukker....stemmer dette? For da kan man jo ikke drikke f.eks. Pepsi Max som man vil.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg lager ikke så mye mat som krever "sukker" da, så du skal ikke høre helt på meg ;) Men til godislaging bruker jeg splenad :)

 

Aspartam er ikke helt kurant, men jeg drikker pepsi max som jeg vil ;o) Gikk ned 23 kg på ketolyse sist jeg brukte den, og jeg drakk pepsi max hver eneste dag da..

Skrevet

Hva slags godis lager du da? Jeg er helt i startfasen så jeg har ikke kommet meg inn i dette ennå.

 

Nå skal jeg ut å kjøpe meg en salat. Men hvordan regner jeg liksom hvor mange karbs det er ? Alt er jo liksom i en bolle....

Er det kanskje best å kjøpe meg egg og bacon istedenfor ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det med salaten er jeg ikke så inn i.,.. jeg bruker bare litt her og litt der, fungerer som regel greit. Mest grønne bladsalater, og litt paprika. Også med avokado og egg oppi :) Og gjerne fetaost.... men, hvor mye det blir er verre.. jeg tåler litt mer enn 15 gram iløpet av dagen, men ikke så mye mer..

 

I ostekaka brukte jeg splenda. Når jeg lager kjeks bruker jeg også splenda... om ikke så er egg, smør og sukkerfri sjokolade laga sammen til en mousse, veeeeeeeldig godt!! Trenger ikke splenda der da ;)

Skrevet

mmmmmmm,det hørtes digg ut. Hvor kjøper du den sjokoladen??

 

Har du oppskrift?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Moussen? Veldig enkelt!

 

Ta en good klatt med meierismør, og smelt. Ha oppi halve sjokoladen (den er fra sukkerfritt og fåes hvertfall på rema 1000 her jeg bor). Smelt sammen og la det avkjøle.

Visp eggedosis av 2 egg, (visp den ordentlig hard og go, ikke bløt) og miks alt dette sammen når sjokoladen er avkjølt, men fortsatt flytende. Sett i kjøleskapet i et glass, 30 minutter sånn ca... det er KANONgodt, og veldig mektig!

 

Japp, nå må jeg lage sånn i dag...

Skrevet

Ja, dette hørtes jo skikkelig digg ut. Husker du hva sjokoladen heter?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

oij, treg med avtrekkeren... men den heter Sukkerfri (trur eg) og kommer i 4 forskjellige smaker :)

Skrevet

Var på rema nå, men kunne ikke finne den der, Skal stikke på Meny etterpå og se om jeg finner den :-)

Skrevet

Fant forresten en som var uten tilsatt sukker, men allikevel var det MANGE karbs i den...så kjøpte den ikke. Men kan man bruke bakekakao istedenfor? Står en oppskrift på mousse i ketolyse-boka også.

 

Hvordan er det med antall karbohydrater...er det sånn at man bør spise 15 om dagen eller går det bra om det er mindre?

 

 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har kjøpt på rema idag, og den heter Sukkerfri (dobbeltsjekka nå, hehe) Det er nok kanskje den samme som du så på? De hadde på Meny her tidligere hvertfall. Det er karber i den, men det er ikke så mye sukkerarter.. Kakaopulver kan sikkert brukes, men kan ikke se for meg det blir samme smaken :o)

 

Man bør spise 15+, fremfor 15- ....

Skrevet

Den jeg fant var fra Cloetta...samme sjokkis?

 

Jeg er oppe i 10 karbs i dag etter jeg har spise dip og grønnsaker :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

cloetta kan også brukes! Den brukte jeg før jeg fant Sukkerfri. Ikke så mye karber i den heller når man trekker fra sukkerartene :)

 

Flink du er :) Jeg har sikkert overgått 15, men så er jeg ikke så nøye på det i denne omgangn...

Skrevet

jaja, nå er det jo faktisk bare første dagen da...men blitt en del telling i dag, så håper jeg holder ut...hehe. Hadde egentlig håpet det ikke ble så mye telling, men jeg kommer vel kanskje inn i det etterhvert.

 

Jeg har nå lyst til å lage denne moussen din da :-) Men hvordan blir det om jeg bruker sånn kakaopulver og med Natreen strøsukker istedenfor sjokolade? Måtte bort på butikken for å kjøpe den Cloettasjokkisen. Det var 53 karbs i den....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, men det står vel noe "herav sukkeralkoholer" eller noe i den duren.. det er safe å spise, men gjerne når du har kommet litt mer inn i det, og når kroppen har vendt seg til det. Har du ekstremt mange kg å ta av, så går det nok enda bedre (det har jeg nemlig, så ikke så nøye på tellinga nå)

 

Jeg var helt ram! Kunne alle basisvarer i hodet av antall gram... nå er det 1 år siden jeg gikk på det da, så må telle litt jeg og :o)

Du finner fort ut hva du tåler og ikke. Noen tåler masse pepsi max (som jeg) mens andre ikke tåler det så godt....

 

Men du bør kanskje prøve rene produkter den første uka, også heller eksperimentere litt etterhvert?

Skrevet

Ja, i dag har jeg spist grillet kylling på ketolysebrød med sitronpepper på til middag + et kyllinglår. Brødet er jo ikke superdupergodt, men det går greit. Men det blir jo veldig dyrt om jeg skal kjøpe det melet, når det kanskje holder til to brød...

 

 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Flink du har vært da :o)

 

Hva slags mel da? Den bakemiksen? Jeg har en annen oppskrift på brød, et sted...

 

Men du kan lage lapper da, av gottage cheese og ost. Med ost og salami på blir det riktig så godt :)

Skrevet

Ja den bakemiksen...kostet vel 135 kr...så kommer ikke til å kjøpe den i lengden.

 

Lapper er jo også godt. Bruker du bare et beger cottage cheese og blander litt ost inn, eller har du noen oppskrift?

Skrevet

Jeg bare MÅ si det; aspartam omdannes ikke til sukker. Det har en helt annen kjemisk forbindelse enn sukker og det er teknisk umulig.

 

Men noen sier jo at man får mer hunger av å drikke f.eks. Pepsi max, men så lenge du er sterk så drikk i vei!

 

Lykke til på kuren. Når mini er hekta av puppen skal jeg ta meg en stormkur bare for å få en kickstart på slankingen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er gottage cheese, ost og egg... husker ikke helt, men om du søker opp "lapper" på ketolyse.no vil jeg tro den dukker opp :o)

Skrevet

noen som har erfaring med soyamelk? er det mange karbs i den? Er på jobb nå, og fikk så lyst på kaffe. Hvordan er det med kaffe av soyamelk? Er den god?

Skrevet

Jeg kjøpte sukker på helsekosten som heter sukrin. Null karbs og null kalorier. Smaker godt! :-)

Skrevet

supert! Det har jeg jo sett...det er kanskje bedre til baking enn f.eks Splenda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...