Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg var hos legen i går og han tok symfysemål. Jeg ligger 4 uker over normalen.(er i ca23 uker på vei) Han mente at jeg hadde for mye fostervann så jeg må tilbake om to uker for å sjekke igjen. Er det ikke noe forandring, så må jeg på ny Ul for å sjekke om alt er bra. Har allerde vært på 3 ul der alt har vært veldig bra og helt normalt. Men er utrolig bekymra likevel. Jeg kjenner liv, men inne i mitt hode så virker det som om babyen er mindre aktiv. Det kan være for at jeg ønsker å kjenne noe hele tiden nå, for å forsikre meg om at alt er bra.For han er egentlig i mye bevegelse fortsatt. Så dette er nok psykisk. Har lest litt på nettet om dette, men jeg lurer på om det er noen har som har erfaring med det?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg vet ikke hva som er for mye, men med begge mine barn har jeg hatt mye fostervann. Og da har gynekologene sagt at babyene har hatt god plass:) Ikke noe annet. Mine symfysemål har begge gangene ligget over det grønne, skraverte feltet. Husker ikke hvor mange uker det tilsvarte i forskjell. Slik var målene helt frem til ca uken før fødsel og magen sank skikkelig ned. Ungene har hatt gjennomsnittlig fødselsvekt, begge to:)
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Hei! Jeg venter nr 3, og målet mitt i uke 24 var 27 cm, altså over det grønne feltet. Har stooor mage, er i uke 29 nå. Vært på UL flere ganger, og har normal mengde fostervann og et barn som ligger an til å bli - 3% unger gjennomsnittsvekten for nyfødte. Mine forrige to veide 3200 og 3300, altså ikke spesielt store barn. Så i mitt tilfelle er konklusjonen at høyt fundusmål ikke betyr verken stort barn eller mye fostervann. Tror du skal ta det med ro og ikke bekymre deg! Klem fra
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 jeg hadde enorme mengder fostervann! Hehe, så ut som jeg var gravid med flerlinger, men det var bare en liten tass på 50 cm og 6300 gram der inne;) Jeg fosset virkelig når vannet gikk, lakk i flere timer, og det var ikke lite! Det var etter at jeg hadde sittet på do og fosset i 15 min:p Men det var ikke nor galt, bare mye vann:) babyen hadde god plass og kunne stupe kråke nesten til termin;)
Fire småtroll Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har hatt mye fostervann i mine svangerskap, spesielt mye nå siste gangen. Jeg fikk ekstra ul pga det.. Jeg ble utrolig svær, den kjempemagen og sf mål langt utover det normale. På ultralyd ser de vannet som svarte lommer rundt barnet, og selv om jeg har fått store barn (største var 4858g) ser vi godt av barnet beveger seg i fostervannet på ul, men jeg kjenner det ikke fordi barnet har såpass god plass. Det legen sjekket nøye var om det var barnet sin skyld at det ble så mye vann, så han sjekket magesekken. Hvis det ikke er noe væske i magesekken kan det tyde på en insnevring i halsen som gjør at barnet ikke svelger fostervann som det skal. Han sjekket også blære og nyrer nøye, for å se at ungen klarer tisse ut igjen fostervannet den har drukket. Alt var fint hos meg, men forsto på legen at det som regel er helt uproblematiske "feil". En insnevring på spiserøret f.eks er en grei ting å rette på etter fødselen. Ikke det værste som kan skje med andre ord. Legene lo av det, og spøkte med at de gjerne skulle ha samlet allt sammen i litermål for å se hvor mye jeg faktisk hadde, for det var langt over gjennomsnittet mye vann
Lilleleen Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Tusen takk for svar alle sammen ) kjente skuldrene sank veldig nå! En ting er å lese om det, en annen ting er å høre om noen som har opplevd det ) Så igjen masse tusen takk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå