Gå til innhold

Når bytter dere bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når går man over til slikt pute/rygg sete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bør sitte bakovervendt til de er 4år, så en gang etter det kan du bytte til pute med rygg.

• 2 uker senere...
Skrevet

De fleste seter er godkjent til og med 18kg bakovervendt (noen til 25kg avhengi av plassering). Jeg har ikke tenkt å bytte før gutten min når 18kg.

Er tross alt viktig med bakovervendt sete.

• 2 uker senere...
Skrevet

4-5 år og over 15 kg. Før det bør de sitte bakovervendt.Noen av de bakovervendte går opp til 25 kg.

Skrevet

Jeg har tenkt å vente så lenge som mulig med å bytte sete. Hun skal sitte bakovervendt så lenge det er fysisk mulig. Nå er hun 25 mnd og veier 11,5, 84 cm, så vi har mye å gå på! Og jeg synes ikke det gjør noe om hun etterhvert må bøye bena!

Skrevet

Eldste var ca 3 1/2 år og 15 kg. Ville egentlig hatt han bakover ei stund til, men lillesøster trengte det gamle setet hans og sidan vi ikkje køyrer veldig mykje bil (har ikkje bil sjølv, låner av og til ein av mamma og pappa) ville vi ikkje kjøpe enno eit sete nr 2 når eldste var stor nok til sete nr 3.

Lille skal sitte bakovervendt lenge enno, ho er berre 10,5 kg, og det er lenge til ho har lov til å sitte på pute.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jenta vår er 2, 7 år og skal få puteryggsete nå til jul. Hun er 99 cm lang og synes det er ubehagelig å sitte bakovervendt, dessuten kommer hode hennes så langt over kanten av sete så jeg tror ikke det egentlig passer henne lenger. Hun liker heller ikke å sitte bakovervendt - blir bilsyk, spyr og bare gråter:)

Tror det at barna skal sitte bakovervendt til de er 4 år er noe man må bruke litt skjønn på. Er jo ikke noe gøy og kjøre på langtur når snupp bare blir lei seg og fortvilet.

Skrevet

Vi byttet da jenta vår var 1 år og 9 kg... .. kjøpte er recardosete det er veldig god sidestøtte i. Burde sikkert hatt bakoverlent sete, men vår datter gikk ikke det med...

Skrevet

eg har ikkje hatt bakovervendt sete til noken av mine eg....hatt maxi cosi sete til dei...og er superfornøgd....!!!!

han i midten kjem nok til å få seg nytt sete når han nærmar seg 3 år...

Skrevet

Vi kjøpte nytt sete i helgen. Selma er 2 år og 10 mnd, og satt ikke behagelig i bakovervendt sete lengere. Hun gråt, ville ikke kjøre bil, ble bilsyk osv. Jeg hadde bestemt meg for at hun skulle sitte bakovervendt til hun ble fire... men den gang ei. Tror at det er mer trafikkfarlig med en sjåfør som blir forstyrret av en gråtende, spyende unge i baksete. Snakka med de på babyshop, og de mente at det var en grei avgjørelse. Selv om det er best til 4 år... finnes mange goe fremovervendte seter også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...