YIN Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har en sønn på 7 mnder, som plutselig har begynt å reagere på Nutramigen MME Han har hatt diare i 2 uker snart, som etser gjennom hele huden hans stakkars, så rompa hans er helt ødelagt. Hva slags MME kan jeg gi da? Noen andre med samme erfaring?
Jullia Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Sikker på at det er MME, kan jo hende det er noe annet han reagerer på. Om ikke tror jeg det finnes enn annen type Nutramigen som er beregnet på dem med meget alvorlig melkeallergi.
YIN Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2009 Finner ikke noe annet han kan reagere på.. Det eneste han fikk av mat før utbruddet var potet og gulrot. Da han fikk grøt med Nutramigen mme, så gikk rompa rett vest.. Kan hende det er en tilfeldighet, men tror ikke det. Igår ga jeg han bevisst mindre melk, og mer mat og vann og han bæsjet kun 2 ganger i løpet av hele dagen. I den perioden her han han vanligvis bæsjet 6-8 ganger pr dag.. Rompa hans er HELT ødelagt, og da jeg var hos legen igår så ba hun meg og å gå i butikken og kjøpe soya melk?! Er ikke han for liten til det? Merkelig lege.. Hun hadde ikke noe å komme med, hun visste ikke hva jeg skulle gjøre. Og ba meg prøve alt mulig bare. "Til slutt er det noe som hjelper" sa hun
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Prosobee på apoteket. Billigere enn nutramigen og smaker bedre.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ville oppsøkt en allergilege hvis jeg var deg. Lillegutt fikk påvist melkeallergi rundt den alderen. Vi begynte da med Althéra mme som fås kjøpt på apoteket. Den er dyr, men får dere påvist melkeallergi av legen så får du mye tilbake fra NAV. Av grøt, brukte vi Sinlac fra Nestlé, da dette var den eneste han ville ha... Jeg ville ikke prøvd soyamelk var jeg deg, da det er mange som er allergiske for soya og dette kan evt trigge en allergisk reaksjon. Prøv da heller med havremelk eller rismelk. Lykke til
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 ...angående Althéra er dette den nyeste mme for allergikere på markedet. Den skal visstnok smake bedre enn alle de andre! Spør på apoteket, da det ikke er alltid de har den stående fremme.
YIN Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2009 Takk. Jeg har vært der, og fikk påvist allergi. Derfor fikk jeg Nutramigen på blå resept. Men denne reaksjonen kom nå plutselig Skal til fastlegen etterpå og spørre om resept til en annen melk.. Skal høre om Althera
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Gutten min tålte heller ikke Nutramigen. Han fikk Neocate, og får det ennå (1,5 år). Har vært veldig fornøyd med den. Den koster jo flesk, men hvis man får den på blå resept og har vedtak fra NAV så er den jo gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå