Gå til innhold

Slimproppen min gikk! Føder jeg snart da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kanskje! Er 38 uker i dag så hvem vet! Tvi tvi!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende:) Da er det ihvertfall ting som skjer dør nede (modning)...hørt at det kan ta ennå en god stund (dager,uke) fra slimproppen går til fødsel er i gang. Men for min del tok det noen timer fra den gikk til jeg hadde rier ,og etter 10 timer var tulla ute:) (var min første fødsel)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde det også som 3 små lykke :) da vi skulle ha vårt første barn, 2 år siden.

Denne gangen viste slimet seg for første gang(tror jeg) søndag kveld, og jeg sitter her fremdeles. Det kommer stadig mere slim.

Ingen fasit for når fødsel kan skje, de sier at man gjerne føder innen 2 uker.

Selv er jeg 12 dager etter termin i dag, så vi skal på kontroll på sykehuset i dag. Kanskje de får tatt litt mere av slimet, eller strippet meg som det så fint heter.

Lykke til med fødsel!

Skrevet

Min gjekk for to veke sida, og litt kom igår.. Og er er fortsatt gravid.. 40+3

Skrevet

Åååå... Ja jeg merker ikke noe enda værtfall. Det eneste er at magen min som har vært kjempehøy har sunket mye plutselig, hvis ikke dette bare er ønsketenkning og innbilning.. Litt murring tror jeg også jeg har kjent, men jeg kjenner jo så veldig mye etter så tror kanskje jeg lurer meg selv!

Men jordmor på nettet skriver at det vanligste er å føde innen ett døgn eller en uke. Får håpe jeg er en av de vanligste da =)

Skrevet

Rett før min forrige fødsel, gikk slimproppen (kanskje grunnet mye løfting på jobb?).Jeg ante ikke hva en slimpropp var:). I uka som fulgte hadde jeg to svake "mønsterblødninger" (antydning til bittelitt blod i trusa, noe jeg den gang heller ikke ante hva var:). Dro til sykehuset og fikk vaginal ultralyd, uten at noen egentlig kunne svare meg på hverken hva slimpropp var, eller hva blødningene evt. kunne skyldes. Så i ettertid at dette nok var heeeelt normalt, da vannet gikk en uke etter at slimproppen løsnet. Fødselen var over i løpet av et par timer, og alt gikk bra (til tross for at jenta ble født i uke 35 + 5 dager med sine 2820 gram:)

Lykke til:):)

Trine

Skrevet

Med nr 1 gikk slimproppen 2 uker før jeg fødte, så det kan ta uker før det skjer noe. Men tor de fleste føder ganske raskt etter slimproppen er gått-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...