Gå til innhold

Fikk bedskjed i barnehagen i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på snart 1 år har slitt litt med dårlig matlyst den siste tiden, har fått i han masse mme men lite fast føde. Han har pga det fått diare, og det er jo forstålig siden han ikke får i seg fast føde.

I dag så sa de i barnehagen at to av de ansatte som har vært med han har fått omgangsyken og lurer på om vi har merket noe her hjemme. Ingen av oss er syke. Sa som sant var at gubben var dårlig natt til søndag fordi han hadde vært på fårikål lag og han tåler ikke får-kjøtt så han kastet opp. Eldste mann var dårlig på lørdagen og kastet opp men mye pga at han antageligvis ikke tålte kebeb pizza. men ingen av de to har hatt diare. Jeg har heller ikke vært dårlig. så jeg skjønner ikke hvorfor de da tror at han er smitteskilden. Men jeg kan jo skjønne det at bleiene hans blir sure og slikt men det er jo ene og alene fordi han ikke får i seg fast føde som brød og grøt osv... Så jeg fikk bedskjed om at det kan hende de ringer og ber oss hente han men almentilstanden hans er helt på topp han er ikke syk i det hele tatt og er jo i kjempe form. litt urolig om natten men ikke noe bortsett fra det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spiser han fårikål om han ikke tåler det?

Har han reagert med oppkast før?

Og at dere tror eldste ikke tålte pizzaen stiller jeg meg tvilende til når tre av fire er dårlig på samme tid.

Man kan kaste opp bare en gang og ha omgangsyke og vi reagerer forskjellig så yngste kan ha viruset i seg og tåler det mindre enn de to andre.

Jeg forstår at bhg er skeptisk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Enig med mphs her... når jeg har omgangssyken kaster jeg ALDRI opp mer enn 2 ganger. Og jeg har hatt omgangssyken ofte...

Men, når det er sagt, sønnen min hadde en 2ukers-periode nå hvor han spiste lite, og hadde mye dårilg mage. Byttet bleie 6-7 ganger om dagen (med avføring), men formen hans var fin. Legen mente det var et virus i tarmene...

Nå smittet han ingen da, heldigvis, men jeg forstår også at bhg mener han kanskje bør være hjemme litt

Skrevet

Et diare barn skal de vel igrunnen sende hjem. Det kan jo høres ut som noe har gått i familien deres. Kebab pizza er vel ikke noe en kaster opp av, om den ikke er dårlig? Magevirus får jo svært ulike utfall. Her i familien kan en spy, en få diare, en begge deler og mor går alltid klar.

Skrevet

Man trenger ikke kaste opp for å være dårlig.

Det høres ut som om dere har hatt en runde sprø du meg.

Skrevet

Min mann spyr aldri av omgangssyken, men han blir slapp og kvaaalm.

Jeg spyr 1000 ganger.

Eldste spyr 2-3 ganger.

Mellomste spyr 1 gang.

Yngste spyr 4-5 ganger.

CA ;))

Eldste er han som har lengst diare'.

Mellomste pleier ikke få det, heller ikke yngste.

Vi reagerer jo forskjellig, så jeg tror dere har hatt omganssyken.

Man vil jo ikke spise noe mat når man er kvalm.

Skrevet

som de over her sier, alle reagerer forskjellig... Jeg forstår barnehagen godt dersom de ringer og ber deg hente, pga er det omgangssyke/diarè etc så er det veldig smittsomt. Og i en bhg er det jo mange å ta hensyn til. Begynner noe slikt å gå og man ikke tar barnet hjem/sender det tilbake for tidlig da tar det mye lengre tid før man er kvitt et slikt virus i en bhg.

Skrevet

Synes også at bhg har gjort det rett i å spørre deg.

Håper de spurte på en fin måte og ikke midt i garderoben med alle foreldrene tilstede. Min erfaring fra vår bhg er at de er lite flinke til akkurat det. Ikke kjekt å høre på slike samtaler heller når man henter.

Så hvis det er det du reagere på, ville jeg ha tatt en prat med de om akkurat det.

Det du beskriver høres ut som et magevirus, men jeg er ingen lege.

Selv hadde jeg nok ikke sendt barnet i bhg, og hvis det ikke gav seg etter to dager hadde jeg vudert å ta ham til lege.

Bra at barn med diare blir sendt hjem, for smitter de andre er det ikke kjekt.

Ha en fin dag.

Skrevet

Synes det høres ut som dere har hatt et magevirus jeg..

Hadde en sånn runde for et par uker siden vi også, jeg kaller det omgangssyken-light. Jeg hadde diare i en dag men spydde ikke, elsdste sønnen var uggen i en formiddag og spydde bare en gang, nest yngste var aldri spesielt syk, men spydde en gang på morgenen og var ferdig med det. Yngste på 8 mnd ville ikke spise noe særlig på en dag eller to og hadde noen løse bleier. Mannen min og mellomste sønnen ble ikke syke i det hele tatt. Vi reagerer alle forskjellig, og det er ikke alle magevirus som slår oss helt ut så vi blir liggende å spy i et døgn.

Reagerer litt på at du sier ungen får diare av mme, det er da ikke normalt. Om han får det ville jeg sluttet å gi det, for det må være et tegn på at han ikke tåler det? Har aldri hørt om at man skal få diare av å bare ta til seg flytende føde ihvertfall.

Skrevet

Høres jo ut som spysyke, men mange kan være smittekilden, trenger ikke være barnet ditt som har smitta de to voksne. Da jeg leverete mine to i dag, så lå mange barn og voksne med omgangssyke. Blir en kuuuul helg, får det vel i hus vi å:/

Skrevet

Det ble sagt i garderoben, til du som nevte det... De sa ikke at jeg måtte hente han eller ta han med hjem men at de kanskje kom til å ringe. Og det er ingen her som er "syke" og allmentilstanden hans er i kjempe bra. Har prøvd å ringe helsestasjon og legen for å høre. for det som dette minner meg om er reaksjon på noe han ikke tåler. og grunn til det er at eldste mann hadde akkurat det samme probleme og han tåler ikke hvete.

Skrevet

MInsten hadde diare i 1,5 uke..Etter 4 dager fikk storesøster en natt med oppkast..2 dager etter var det min tur (vi var skikkelig dårlig..Oppkast og feber) SÅ fikk pappan diare til slutt..Varte i nesten ei uka..Han også var ganske sjber..Lillemann derimot, super form hele tiden..Matlyst som bare det og full fres :o)

Så det slår ut forskjellig fra person til person..Hjemme hos oss ble pappa aldri syk husker jeg..Tror ikke han pr.dags dato har hatt omgangssyka...Bare kastet opp i fylla i sine unge dager :o)

SÅ dere er nok ferdige med vinterns første runde nå :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...