Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg lurer på om man går å lekker fostervann og ikke vet det selv. Kan det være skadelig for babyen i magen?? Har i de siste dagene hatt mye utflod (tror jeg) som har vært veldig vannlig. Har ikke tenkt noe over det, før nå. Kanskje jeg lekker fostervann?! Jeg har jo gått som det her i noen dager nå, og nå våkna jeg av at jeg ble våt i trusa (sorry detaljer). Når jeg er på do og tørker meg er det som at utfloden min er veldig slimete og krystallblank. Jeg er førstegangsfødende og har virkelig ikke peiling på noen ting. Har termin til lørdagen!
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg aner ikke hva det kan være men du bør absolutt kontakte jordmor eller lege idag slik at du kan få en ultralyd sjekk for å se om du har nok fostervann. Det er fort gjort, gjorde det selv her om dagen faktisk, men å ha for lite fostervann kan være farlig for babyen på sikt. Lykke til:-)
Tigerpote Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Ja, Dune har rett. Også kan det øke ineksjonsfaren dersom det ikke lenger er tett oppi der. Når vannet går skal vi jo tempe for å sjekke om vi får feber eller andre infeksjonstegn. Altså der vannet går og det foreløpig ikke skjer annet. Har mannen din kommet nå eller? Har dere fått flyttet ferdig? Lykke til! *fødestøv til deg* (Men jeg synes du sniker litt i køen her;p) Jeg er 4 dager på overtid, og det skjer ingenting... Mannen min er så lei av å høre på jobb hver eneste dag: "Nei, kommer du i DAG også? Hvor blir det av babyen?" Heheh...
trøndermamman87 Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg oppdager også en del blank væske i trusa når jeg er på do. Har litt utflod også, så vanskelig å si om den væsken er fostervann. Var hos jordmor i går og da spurte hun meg om jeg hadde det uten at jeg hadde sagt noe først. Det er helt vanlig nå mot slutten, hun sa at jeg har nok mistet noen dl de siste uken, og kommer til å miste enda mer de neste ukene. Baby hadde de helt fint, og hun kunne kjenne at det var rikelig med fostervann og han beveget seg fint. viss du har for lite fostervann vil du merke at bevelgelsene til barnet blir mindre. Jeg er 37+4 i dag..
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2009 Skal til JM imårra, så hører med henne da! Men takk for svar. Mannen min er kommet, snart vært her i 3 uker allerede. Som tiden har flydd! Tror ikke det skjer noe med det første, og termin er på lørdag. Hüseyin synes det er leeenge og vente han også, og maser om at jeg skal føde snart. Skjønner godt at mannen din er lei det spm. Hehe!! Har du noen tegn på at fødselen snart kommer da? Jeg er stygt redd for at jeg kommer til å gå på overtid. Jeg tror ikke det er fostervann som lekker, da ville det vel kommet jevnt?? Vi er også kommet oss inn i leiligheten og alt er klart. Så nå nyter vi bare den siste tiden sammen alene <3
Tigerpote Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Herlig å være ferdig med flytting! Jeg synes du er tøff som orket å flytte så sent i svangerskapet, jeg hadde seriøst ikke greid det. Vi flyttet i mai/juni, jeg syntes det var slitsomt nok da... Og så deilig at mannen din er her da:) Hvordan var det igjen; skulle han være her på besøksvisum, og så reiser dere til Tyrkia etter fødselen og bor der en stund før dere flytter til Norge? Jeg har null tegn til fødsel! En sjelden sjelden gang kommer en liten menssmerte som ikke kan kalles smerte engang, også sa legen at jeg hadde blodspor i urinen i går. Det kunne komme fra skjeden, men det er jo ikke noe jeg ser med det blotte øye. Skal på overtidskontroll på sykehuset på mandag om ingenting har skjedd innen den tid, hvilket jeg tviler på at det vil gjøre... Jeg hadde jo "en følelse av" at hun skulle kommer før tiden, men det viste seg å bare være ønsketenkning;) Jeg vet ikke om fostervann kan lekke litt nå og da, eller om det vil komme jevnt... Jeg merker ingenting til sånt heller:( Jeg vil gjerne ha litt fostervann, smerter og blod nå
Nory Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Det er ikke denne berømte slimproppen, da??? Hørt at den også kan lekke ut over tid og ikke nødvendigvis komme alt på en gang. De sier at fødselen kan starte 1-7 dager etter at slimproppen har gått (mange merker riktignok aldri at den går fordi den ikke kommer før under selve fødselen), så da er det kanskje ikke så lenge igjen????
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2009 Ja, det er deilig å være ferdig med det.. Ang. å flytte så var det ikke så ille. Jeg hadde ingen møbler fra før av, så kjøpte alt nytt og satte det rett i leiligheten. Alt jeg skulle ha med til leiligheten var allerede i esker som sto hjemme hos mamma og pappa i boden dems. Alle flyttet for meg, og jeg satt på rompa og gjorde ingenting! Hehe! Jeg pakket ut av esker når det var tid for det. Tok turen til IKEA etter at mannen min var kommet og fikk de siste møblene da.. Så var null stress egentlig! Stemmer, han er her nå på besøksvisum. Vi reiser til Tyrkia 26. desember og søker da om fam.gjenforening så fort som mulig. Er vi heldig rekker vi det før nyttår - men jeg tviler. Vet om 4 par nå som har fått innvilget fam.gjenforening i løpet av 6-7 mnd, hvor det ikke er noen barn eller prioritering i bildet, så jeg har et håp om at vi slipper å vente stort lenger enn det. Jeg har ikke hatt en følelse av at min lille skulle komme før termin, heller tvert i mot, så jeg stresser ikke enda. Mamma har fri fra jobben imårra og håper/tror at babyen kommer i natt (ho skal også være med på fødselen) Ho er nok den som er mest utålmodig av oss to. Hehe! Jeg vil også gjerne har fostervann, blod og masse smerter!! Hehe! (ikke ofte jeg sier det) Setter de deg i gang på mandagen da, eller er det bare kontroll?
Tigerpote Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Så deilig at flyttingen gikk på skinner da! Godt å være ferdig før babyen kommer uansett:) Jeg skal bare på kontroll ja. Jeg hadde egentlig forstått det slik at jeg kunne velge å bli satt igang etter en uke over termin, men hun jeg snakket med på tlf i går, sa at det var ingen verdens ting i verden for å gå 2 uker over, om man var frisk og rask! Ehh... Jeg har heldigvis ingen diagnose av noe slag, plagene mine er vel de man må "regne" med, utenom at jeg har fått bekkenløsning, jeg tror iallfall det er det jeg har, men "frisk og rask" eller god form var kanskje det hun sa, er vel å ta i litt... Men er litt skeptisk til igangsetting og... Jeg får se hva de sier på mandag - det blir spennende! Håper at dere får innvilget familiegjenforening raskt - det burde dere, særlig når det er barn inne i bilde. Men ikke å forakte å bo i Tyrkia en periode heller da:) Vi får håper det blir fødsel på deg snart - iallfall for moren din sin del:P
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2009 JM mente at det var slimproppen som var på vei ut. Hadde litt bakterier i urinen, som er vanlig når slimproppen har gått. Har jo termin imårra, så jeg spurte JM om hun kunne sjekke om jeg var moden - noe jeg er. Har 2 cm åpning, men kjenner forsatt ikke til noe av de kynnerne noe særlig!! Så blir kaaaaanskje baby i løpet av helgen da!! Jeg håper det, men jeg holder meg nede på bakken siden alt kan skje! Mamma derimot har ringt meg allerede en gang ikveld og spurt hvordan det går (har vært sammen med henne i hele dag) Haha! Jeg håper også at vi får innvilget det relativt fort, så vi endelig kan starte livet vårt her i Norge. Få H. på skolen så han får lært seg språket. Håper det blir fødsel for deg snart også
Tigerpote Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Oi oi, så spennende da! Du får ha masse lykke til:) Må få høre fødselshistorie etterhvert da:) Her er det nok leeeenge til babyen kommer, du...
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. oktober 2009 Skjer ikke stort her enda heller!! Mamma kom gående ned til oss istad, sånn i tillfelle det skulle skje noe, og vi måtte dra. Hehe! Jeg tar det hele med ro og har ingen tro på at det skjer noe det nærmeste døgnet uansett.. Tror det ikke før jeg får se det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå