Gå til innhold

Kommer jeg til å stryke?? studenthjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt katastrofetenking her kanskje, jeg har et stoort problem. Jeg har ikke obligatorisk forelesninger på skolen min,og jeg har stort sett lest hjemme skrevet ned forelesnings notater som har blitt lagt på nettet,grunnen til dette er at jeg har vært hjemme med barn som har hatt astma anfall minst en gang i måneden, og det har vært veldig slitsomt, jeg føler jeg ligger godt and når det gjelder pensumet men jeg er redd for at jeg skal ha gått glipp av ting siden jeg har ikke vært med på forelesninger ca en uke i måneden.. Noen som har klart seg fint på eksamen uten å ha vært med på alle forelesningene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å få låne andres notater.

Skrevet

Jeg var på veldig få u fjor, mem fikk bare b og c:) går så bra atte!

Skrevet

Har studert historie. Var aldri på forelesning det første året, men fikk kun a'er på eksamenene mine. Leser du godt og ser på det som har blitt lagt ut, så stryker du nok ikke.

Skrevet

Jeg har studert sosiologi og bachelor i samfunnsfag og har fått c på alle mine eksamner selv om jeg ikke har deltatt på mer enn ca 15% av forelesningene.

Skrevet

Jge er foreleser selv. Det er selvfølgelig alltid en fordel å gå på forelesningene, men kan man ikke så kan man ikke.

De forelesningene jeg legger ut inneholder stort sett alltid det aller viktigste fra forelesningene. Resten - det som kun nevnes på forelesningen er mer detaljert stoff og stoff som er litt ekstra interessant eller morsomt e.lign, for at det skal bli mindre kjedelig på forelesningen.

Jeg tror du kan føle deg ganske trygg hvis du har lest det som foreleser har legt ut på nett pluss kjenner pensum godt (det er jo pensum du skal kunne og der spørsmålene på eksamen kommer fra).

Så jeg tipper det kommer til å gå fint. Lykke til.

Skrevet

Regner med du enten har mål å forholde deg til, eller pensum. Dette legger til grunn for vurdering på eksamen, og får du noe annet enn dette (og alt skal du kunne lese deg til selv), f.eks noe som har vært på forelesning men ikke er nevnt i pensum eller står til målene, så kan du klage og få gjennomslag for klagen, for det har de ikke lov til. Klart det hjelper på for forståelsen for faget å gå på forelesninger, men å oppnå målene/komme seg igjennom pensum skal man helt fint kunne klare selv og dermed også ha like gode sjangser på en eksamen.

Skrevet

tusen takk, holder meg godt til pensum og bruker veldig mye tid på å lese ca 5-6 timer dagen, og jeg merker at på de forelesningene jeg har vært har de tatt opp ting "utenfor" pensumet men de har da nevnet det også, så synes jeg at en del forelesninger har ikke vært til nytte siden de har gått igjennom akkurat det samme som står i boken, uten å bruke mye eksempler osv, da tenker jeg åh kunne like godt vært hjemme idag, men så liker jeg jo å diskutere med medelever, det er nok viktig også synes jeg.

Håper jeg ii det minste består, gjør jevnt "selv-tester" og får alltid gode resultater på dem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...