Gå til innhold

heisann-angående ringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger forlovelse til jul-bryllup neste tidlig høst.

Vi kan vel bruke samme ringer?Hva er egentlig trenden på det området,for jeg har ikke peiling.

Vi har alminnelig økonomi,hvilken prisklasse skal jeg se på??

Hva synes dere om hvitt gull,med litt diamant i min-må vel ikke være gullfarget??

Må le;dette har nemlig gått fort!!!!!Men;why waste anymore time når dette er Mannen i mitt liv??

OG forresten,er det slik at vi kjøper hver vår ring,eller "skal"mannen betale for begge??(han har bedre råd enn meg!)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er veldig opp til en selv hvordan man vil gjøre det :) har hørt så mange forskjellige variasjoner.

Her i trauste Norge virker det som om de fleste kjøper forlovelsesringer og så bruker disse som gifteringer senere.

Jeg fikk en nydelig enstens diamantring av min kjære når han fridde (han ville ikke ha noen forlovelsesring), også skal vi ha gifteringer i glatt eller børstet hvitt gull når vi gifter oss.

Vi har hatt felles økonomi i alle år så selv om det var han som var ute å kjøpte ringen så ble den jo betalt av fellespotten.

Vi har også alminnelig økonomi vil jeg si, forlovelsesringen min kostet rundt 16000 og ringene vi har sett oss ut koster 6000.

Man kan få gifte/forlovelsesringer fra 2000 for paret til over 50 000.

Vi tenker som så at vi vil ha tidløse, pene og enkle ringer :) masse dilldall, flere farger på gullet osv synes jeg ser litt juglete ut, og heldigvis er det sånt som er dyrt ;)

Det er jo en ring man skal bære hele livet, så det er kanskje greit å ikke kjøpe noe som er super moderne akkurat nå men som vil være totalt ut om 5 år?

Skrevet

Først og fremst, GRATULERER med drømmemannen! :) Veldig koselig!

Er vel litt forskjellig hva folk gjør, men tror ikke noe er mer vanlig enn annet... Dersom han skal fri, så er det vel mest vanlig om han kjøper ring til deg, eller til dere begge. Et vennepar av meg forlovet seg i sommer, han fridde, og hadde kjøpt like forlovelsesringer til de begge to, som de også skal bruke til gifteringer. Helt enkle, men nydelige ringer! Et annet vennepar forlovet seg for ett år siden, der hadde han kjøpt diamantring til henne, men ingenting til seg selv. De kjøper nye ringer når de gifter seg.

Dersom dere planlegger å inngå forlovelse, og ikke har felles økonomi, så kan det være greit å spleise på ringene, ser ingen problemer med det :) Man får jo ringer i alle prisklasser! Og som forlovelsesring/giftering ville jeg selv valgt noe helt enkelt, motene og personlig smak vil variere fra i dag til du er gammel, og du skal jo ha den resten av livet:)

Et annet tips jeg har hørt fra en del er å ikke ha diamant på gifteringen, i og med at du skal gå med den til daglig. Diamanten kan ha en tendens til å gjøre slik at ringen snur seg, og diamanten da ligger "inni hånden" (du kan jo ønske deg en diamantring i morgengave f.eks, en som du kanskje ikke går med hver eneste dag...)

Det var nå litt om hva jeg tenker og synes om saken, håper du finner ut av hva som er best for deg og din kjære:)

Lykke til!

Skrevet

Såååå gøy. gratulerer. Vi skal bruke de samme ringene til bryllupet 12 des. Vi forlovet oss 3 januar. Har gullringer med mønster i og skal bare finpusse dem og gravere inn bryllupsdato etter forlovelses datoen. Er sååå glad på dine vegne. Stooor klem. Ps vi fikk felles økonomi ganske fort så betalte dem sammen.

Skrevet

Tuusen takk for svarene fra dere damer-jeg visste at ved å spørre her så får jeg gode svar!!!

Jeg vet ærlig talt ikke hvorvidt han kommer til å fri,eller ikke.Kanskje,han er litt konservativ og skikkelig..

Her var mange gode ideer!!

For min del er det fint med samme ring når det er så kort mellomrom.Ideen deres katta,liker jeg.

Men;jeg synes det er fryktelig dyrt-vi har ikke snakket om pris,utseesnde osv..

Skal en tur på storbyferie neste uke i noen dager-bare han og jeg!!!!Dere kan tro jeg gleder meg,tenkte kanskje vi iallefall kikker litt der da.

Hmm...dette er rart,spennende og ganske utrolig må jeg få si!!Trodde ALDRI jeg skulle få være så heldig faktisk!!!

Går på skolen ved siden av jobb og sønnen min på 8,så egentlig har jeg nok.Men;plutselig er alt så lett på et vis-dagene er bare bra,ingenting er et ork og jeg er bare lykkelig!!!

KLEM

Skrevet

Min mann valgte å bruke forlovelsesringen sin da vi giftet oss nå - jeg ville ha ny, litt bredere. Så jeg betalte 4100 på Mestergull for min. Der kan man designe akkurat hvordan ring man ønsker mtp. farger, diamanter osv, osv. Veldig mange velgmuligheter og i alle prisklasser.

Jeg valgte 6 mm tykk glatt gult gull. Kan sette i diamanter senere f.eks ved bryllupsdager, om man får barn osv. Da er det mange som kjøper gaver til hverandre. Jeg valgte å kjøpe en giftering så jeg heller kan ønske meg en diamant i den om det er så til spesielle anledninger. Jeg bruker ikke så mye smykker uansett. Og da kan jeg tenke på de spesielle anledningene jeg har fått satt inn diamanter til..

Men det er jo opp til hver og en enkelt å gjøre. Hadde jeg ikke vært forlovet så lenge som 8 år hadde jeg brukt den samme. Men følte at jeg hadde lyst på en ny nå.

MEN det aller viktigste er jo at en er lykkelig. Spiller egentlig ikke så stor rolle om man bruker ringene opp igjen eller hva da.

Masse lykke til:)

Skrevet

Mannen min fridde til meg med en fantastisk diamantring til ca 20.000 kr. Dette var mer en hva jeg hadde forventet meg, det eneste jeg alltid har håpet på er et overaskende romantisk frieri av mannen og ikke et nå går vi å kjøper forlovelseesringer sammen og forlover oss opplegg..( ingenting galt i det!! men ikke hva jeg har ønsket meg) så prisklasse på ring/type hadde jeg ingen stor formening om..Ja vi har felles økonomi men pengene til ring og frieriet som også kostet endel tok han av egene penger.

Når vi giftet oss kjøpte vi gifteringer i glatt gult gull til 15.000 for paret. Disse pengene tok vi av bryllupsbudsjettet vårt og vi plukket de ut sammen. Man kan få langt billigere og langt dyrere ringer, men vi synes det var viktig å legge litt penger i noe som skal vare hele livet.

Mange bruker de samme ringene og det er det jo bare å gjøre. Flere jeg kjenner har fått ring med diamant til forlovelse og satt inn en diamant til når de gifter seg.

LYKKE TIL!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...