Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg antar at det blir gjort i barnehager med utvidet kristen formålsparagraf, men det skjer ikke i vanlige barnehager.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 De gjorde det ikke før, men har begynt med det nå :-( Jeg liker det ikke :-(
*toppris* Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 ikke her... ( ikke som jeg har hørt når jeg har hentet tidlig rett før maten osv) synger en eller annen matsang, men ikke noen bordbønn med gud osv...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Her synger de litt av hvert, du som metter..., gutter og jenter..., kua mi... osv.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 I åpen barnehag synger vi en sang som får meg til å grøsse litt. Får meg til å tenke på økologisk fotavtrykk, overforbruk av vår klodes ressurser, hva med framtiden.... Den lyder slik: Det sto mat på bordet da vi kom Det sto mat på bordet da vi kom Men da vi gikk Var det tomt! Det sto mat på bordet da vi kom.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 De synger en sang, men ingenting som forkynner, det er egentlig ikke lov... De synger f.eks: - Det sto mat på bordet da vi kom - Når skippern skal ha seg mat - Store små, sitter nå og enda har de noen flere å velge mellom også, det er ukens ordensmann som velger sang.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Huff, jeg denne metaforen klinger ikke bra i mine ører heller, ikke mye å skryte av for kommende generasjoner at "det var tomt da vi gikk"...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 De synger, sier noen vers før de spiser første måltidet. Tror ungene velger hvem de skal ta hver dag. Kua mi jeg takker deg. Ormen den lange. Magen er sulten. Barna skal ha seg mat. Skippern skal ha seg mat. Sier jenta her som er hjemme nå. (teite meg som spurte, for nå går Skippern skal ha seg mat, TUUUUUUUUT TUT på repit her.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #12 Skrevet 15. oktober 2009 I bhg til sønnen min synger de Gutter og jenter sitter og venter magen er sulten og halsen er tørst Men før vi spiser må vi bevise at vi kan synge det verstet her først (eller noe i den duren) Ser for meg ungene nærmest forgår av sult, men de MÅ synge sangen ferdig først, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå