Gå til innhold

Konstant syk siden hun begynter på barnehage :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn (ett år) har vært små forkjølelse, allltid snørre på nese og små hosting siden hun begynte på barnehage i august. Har vært på lege, ingen bedring.

Noen har det slik? Noen tips? ?????

enstelig mor....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALLE barn reagerer slik når de begynner i barnehage. Nye bakterier, og sykdommer som går i bølger hele tiden. Det er helt normalt.

Beste tipset er å vaske hendene til barnet ditt når hun kommer hjem fra bhg, og sørge for at de blir vasket i bhg også. Sørg for at hun har gode og varme klær og sko.

Skrevet

Tassen her var mer hjemme enn i barnehagen de første 5-6 ukene. Ørebetennelse, øyekatarr, oppkastsyke samt feberrunder vi aldri fant årsaken til. Og forkjølelsen har han hatt siden oppstart...

Nå ser det heldigvis ut som ting har roet seg litt, men hoster og snørra renner fortsatt.

Alle barn blir mer eller mindre syke ved barnehageoppstart, noen får det mer enn andre. Du får bare trøste deg med at ting blir bedre, immunforsvaret deres blir sterkere av all denne sykdommen!

Gode råd er å være nøye med håndvask, og sørge for at barnet er tørt og varmt! Og nok søvn og ro :)

God bedring til jenta :)

Skrevet

Det er sant som de andre sier her. Legen til pjokken sa at det var 6 mnd med snørr, feber og diverse før det fikk "gått seg til" Og det stemmer nok det. Begynte også i barnehagen i august, og har vært mer eller mindre konstant snørrete og div. siden da... Så nå er det snart 4 måneder igjen! ;)

Skrevet

Vi har sluppet unna den runden. Det kan være flere grunner til det.

Forskning viser at barn som får tillskudd av gode mage/tarmbakterier har et bedre immunforsvar. Min datter ble født med svært forstyrret tarmflora fordi jeg ble behandlet med mye antibiotika gjennom svangerskapet. Derfor har jeg gitt henne tilskudd av tarmbakterier helt siden hun var fire uker gammel (og jeg var lei av en unge som hadde konstant vondt i magen og gråt og ynket seg). Jeg så den enorme forskjellen det utgjorde for henne, merket forskjell etter tre dager og etter en uke var hun som ny. Så jeg har fortsatt med det. Det finnes tilskudd som er tilpasset til forskjellige aldre, helt fra nyfødt til voksen. Jeg gir henne nå et pulver som jeg kjøper på apoteket.

En annen grunn kan være at i barnehagen hennes må alle som går inn i barnehagen vaske eller desinfisere hendene sine. De begynte med det i høst og sier at de har hatt den "friskeste" høsten noensinne.'

Eller så kan det være at hun bare har godt immunforsvar, men jeg tror ikke det er grunnen alene.

Lykke til! Det blir bedre uansett, men du kan jo prøve tilskudd av noe slag.

Skrevet

Frøkna her var bare 9 mnd når hun måtte begynne i bhg og var konstant syk! Falsk krupp, øyekatarr, ørebetennelse, halsbetennelse, omgangssyken, forkjølelse, og feber av x antall forskjellige grunner.

Snakk med bhg din og si at de må være nøye med å vaske hendene ofte. Spesielt før og etter måltider, Og gjør det selv hjemme også. Hygienen er veldig viktig.

Og et annet lite tips er å bruke bare ull undertøy på barnet ditt for ull varmer selv om det blir litt vått/fuktig. Hvis barnet vlir varmt og klamt eller har sølet noe på seg så blir det kaldt etterhvert. Ull holder på varmen uansett. Så reduserer du hvertfall faren litt for at det er årsaken hvertfall.

Lykke til :)

Skrevet

Skjønner at vi har vært heldige. Snuppa har gått i barnehagen i 2,5 mnd og ikke vært syk en dag, bare litt forkjølet. Ammer henne fortsatt da, så mulig det kan ha noe med det å gjøre. Ellers vet jeg at de er veldig nøye på håndhygienen i barnehagen. Anbefaler å snakke med barnehagen om hvor nøye de er på å vaske hendene til barna. Tror det kan ha stor betydning for sykdom.

Skrevet

Kan dette gjelde for åpen barnehage og selv om de ikke er der like mye? her har mini hatt konstant rennende nese og hoste siden vi begynte der i begynnelsen av september..

Skrevet

Vi har valgt å holde min hjemme til han er to år og koser oss med det. Men han blir jo smittet av de andre ungene vi er med i fritiden som går i barnahage:(

Han er konstant syk og i tillegg så har han for store mandler som ikke gjør saken bedre..Så det er ikke bare barnehagebarn som er mye syk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...