Gå til innhold

Noen her som har hatt kyssesyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som kan forteller meg hvordan det var?

Har fått det for meg at jeg har kyssesyken jeg nå, siden jeg har vondt i halsen og var i kontakt med en med kyssesyken for ett par uker siden...Hypokonder? Neida;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde det da jeg var 16 - diffuse symptomer, men mamma fikk meg tilslutt til legen. Hver dag etter skolen sov jeg til middag, det var utrolig slitsomt å bare gå opp en trapp - generelt slapp og sliten var jeg. var hjemme fra skolen i 2 uker og ble fritatt for gym resten av året pga høye leververdier (som er vanlig i den forbindelse)

Skrevet

Da var jeg så syk som jeg aldri før eller senere har vært. Måtte tom ha hjelp til å komme ut av senga. Høy feber og vanvittige svettetokter. Urinen så ut som kaffe. Var redusert i lang, lang tid etterpå. Hvis du har mistanke, bør du kontakte legen for å ta en test. Er jo mange forhåndsregler å ta. Hadde blant annet alkohol og treningsforbud i 3 måneder..

Skrevet

hadde den når jeg var 16..

verste jeg hadde vært med på til da.. men var hardt anngrepet med skyhøye leververdier..

en og en halv uke på sykehus...

Men var som sagt hardt anngrepet..

Skrevet

Jeg var 18 år, og hadde dritvondt i halsen, type kniver som skjærte når jeg skulle svelge. Merket ikke noen andre symptomer jeg, slapp nok lett unna.

Skrevet

Ja, og ble kjempedårlig! Det var noe skikkelige herk altså.

Var så utrolig dårlig. Lå strak i 3-4 uker med høy feber, kjempevond hals, veldig hoven milt og lever og gulsott. Ble nesten innlagt.

Tok utrolig lang tid å komme seg etterpå, husker jeg. Ble veldig fort sliten og fatigued i flere måneder.

Immunforsvaret blir også nedsatt lenge etterpå. Skikkelig kjip sykdom!

Gå til legen og ta en monotest! Håper det ikke er det du har! God bedring i hvert fall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...