Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Har sølt på den i dag. Kan jeg bruke MILO?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Du skal helst ikkke bruke milo, da den tross alt er ganske kjemisk i forhold til helt naturlig vaskemiddel (fra nøstebarn, helios, helsekost, f.eks ecover eller sonett) som tar vare på den type ubehandlet ull og lanolinen i den. Vask for hånd, eller hvis du har hånvaskprogam på maskinen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Okay,takk. Da vasker jeg den bare med vann? Vil ikke ødelegge den Har de ullfleecetøfflene også,de er blitt skitne,burde blitt vaskt på høye grader hehe,men det går jo ikke. Hi
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Altså, jeg ville nok ikke tatt sjansen, men mulig man kan koke dem kort i en grye..? Sånn som man kan med ammeinnlegg..? La dem ligge helt still og så ta dem forsiktig ut.. Men ville nok heller gått for en flekkfjerner, og et av de vaskemidlene for ull/silke jeg skrev over. Min anbefaling når det gjelder flekkfjerner, er uten tvil en hvit såpeblokk fra Imsevimse, som de selger på nett fra Bleieboden. Ikke så dyr, 50kr?, og helt naturlig! Har fått vekk mange rare flekker med den! ;D http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=41 Her selger de også slik ullsåpe, og mye annet.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Tusen takk! Da bestilte jeg den såpen Hi
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Ved å bruke Milo vil du vaske ut lanolinen i dressen. Jeg ville ikke tatt sjansen på vaskemaskin. Jeg jobber på Nøstebarn, og har enda tilgode å se en ullfleecedress som har vært igjennom en tur i vaskemaskin og fortsatt er fin.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Tenkte å håndvaske den,men venter nå til jeg får denne såpen
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #8 Skrevet 14. oktober 2009 Du vil nok ikke angre! Er jo lurt å ta litt vare på de klærne. Og du vet sikkert også at du ikke trenger vaske dem like ofte som annen ull, bortsett fra hvis flekker osv, pga lanolinen, som gjør ullen selvrensende? Bare luft det litt mellom bruk.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Helt enig om milo, men m håndlvaskprogrammet jeg har på min nokså nye maskin, går det helt strålende!! Og vi har masse klær fra nøstebarn. Men, er enig i at man bør generelt være forsiktig m maskinvask. Men håndvaskprogam er mye mildere enn ullvaskprogam, altså.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #10 Skrevet 14. oktober 2009 Ja det vet jeg,men disse flekkene var så stygge Pluss de tøflene ser jo ut som de har vært inni ett menneske! Selv om jeg vasker gulvet hver dag Ja tar godt vare på de,koster jo ganske mye Og så er de knallfine! Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå