Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Toppingen bør helst være gravidvennlig, og av den grunn vet jeg at enkelte ting må / burde hoppes over....men jeg er så lei av den vanlige typen:P Takk:)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Så lenge pizzaen er stekt så er den gravidvennlig, hvis det er skinke og diverse oster du tenker på, så blir jo evt. bakterier drept ved steiking. Mitt beste tips er å mose et par ansjos i den tjukke hjemmelaget tomat- og løksausen, samt lage bunnen så tynn sm mulig og steke den kort tid på høy varme - nesten som i Italia. Nam. Av topping kommer jeg ikke utenom parmaskinke, ruccula og pinjekjerner, beste pizzaen jeg vet om. Med revet parmesan over til slutt, etter steking. Er trygt såvidt jeg vet, hvis parmesanen er pasteurisert?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 toro pizzabunn kjøttdeig toro pizzafyll m/tomat og løk ferdigkuttet pizzaost blandingspakke *nam*
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Favoritten min er vel den vanlige med masse ost. Nam nam. Lage alltid den med kjøttdeig og sånn toro pizza fyll krydder, toppet med masse masse ost.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Favoritten min på pizza er: biff, sjampingjong, mais og masse masse ost på tynn bunn.
It's all about me Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Mitt beste tips er å legge på toppingen i denne rekkefølgen: - saus - ost - kjøtt - grønt Ja osten skal i bunn, da blir den saftig og ikke tørr. grønnsakene blir da også stekt og ikke kokt under osten. Myyyye bedre. Favorittene mine er marinert kylling, Peppes hvitløkskjøttboller, champignon, vårløk el. purre og soltørkede tomater.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 En annen ting som heg har begynt å like kjempe godt på pizza, er mozarella ost, pesto og fersk tomater i skiver. Det er godt det. Syns også det er godt med ruccola.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Deigen har alt å si! Har du god tid? Prøv denne (hjelper med en KitchenAid): http://www.youtube.com/watch?v=-BhVPgllLW8&feature=youtube_gdata http://www.youtube.com/watch?v=H_-o0q3a2w4&feature=youtube_gdata Ville ikke spist for mye Toro dersom jeg var gravid ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 her kommer det beste tipset jeg kan komme på. lager denne ofte selv. Bunn: 4dl hvetemel 4 ss smaksløs olivenolje 2 ts salt 25 gr fersk gjær vann etter behov varm opp vann så det blir lunkent bland kun 1 dl , med gjæren til du har en fin tynn "suppe" visp inn litt etter litt melet.og salt dersom deigen blir tørr, tilsett litt og litt vann. bruk alt melet. deigen skal bli litt seig, og skal ikke klistre seg til hendene dine. sett en time til heving på et lunkent sted. etter en time, kjevle ut deigen og form i langpanne, la stå til hviling på et kaldt sted ca 30 minutter Fyll: 300 gr kjøttdeig 1 løk 1 paprika 1 ts spisskummen 1ts salt 1 ts pepper 1,5 bokser hakkede tomater 3 ss tomatketchup 1 ss oregano revet hvitløk etter smak 1 terning kjøttbuljong 3 ss melk fremgangsmåte : stek kjøttdeigen som vanlig. la surre på svak varme finkutt løk og paprika , tilsett til kjøttdeigen la surre sammen i ca 10 minutter tilsett hvitløk, hakkede tomater , kjøttbuljong , ketchup, salt , pepper , spisskummen og melk. la surre sammen på middels varme i ca 20 minutter. rør om av og til de siste fem minutter , kok opp slik at vesken blir dampet ut. legg fyllet på pizzabunnen , fordel jevnt utover. spre ca 250 gram revet ost på toppen legg oppå osten tomat skåret i tynne skiver samt spre løk over på toppen spre litt oregano og paprika pulver på toppen steker på 225 grader midt i ovnen. legg på friske basilikumsblader før servering. serveres sammen med en frisk salat ( bruker isberg) med oliven og hjemmelaget hvitløksdressing ( 2 dl rømme, 1 dl majones, 1 halv ts salt, litt pepper, revet hvitløk , noen dråper saft av en lime) denne er best om den står i kjøleskapet et par tre timer før servering IKKE GLEM , kos dere masse
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 1 pakke kjøttdeig 1 boks mais 2 glass tacoaus 1 pakke tacokryddermix Santamaria tacotopping til rømmedressing oppå, nammi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå