:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 om dette ikke blir ryddet opp i umidelbart kommer jeg til å ta opp saken vidre med advokat. eller blir det for "sinna"?
Lillespireengangtil Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 spørs om det er "alvorlig" hadde vel skrevet noe som om dette ikke blir ryddet opp i umiddelbart ser jeg meg nødt til å ta saken videre til advokat..
*Darkspotted* Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 bare til å skrive det dersom du mener det =)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2009 ja din setting er bedre jeg har til og med en i familien som sponser meg advokat, fordi de har dratt saken temlig langt. jeg er ikke den som skriker først altså, men nå må jeg
mamman til to gutter Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Hvis det er sånn at de faktisk ikke gir deg det du har krav på, så er det greit å avslutte med det, men hvis det er bare for å "true" uten at du egentlig kan komme lengre med advokat, så ville jeg ikke gjort det. (I tillegg ville jeg fått noen til å hjelpe meg med rettskrivingen i hele brevet, for du har ofte mye skrivefeil, jeg vet det er pga dysleksi, men uansett, så virker brevet mer "offesielt" (fant ikke noe bedre ord) om det stort sett er skrevet uten skrivefeil og det er jo ikke så lett for deg å se dem selv.)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2009 ja, det er noe jeg faktisk har krav på. og det er de også helt enige , ihvertfall den ene gangen jeg fikk tak i dem. jeg har møtt opp der 6 ganger, levert søknaden 3 ganger, sendt 2 mail og snakket med de 1 gang på TLF. men har ikke fått et eneste skriv eller vedtak tilbake. det er klart brudd på forvaltningsloven. ja skal få en venninne til å rette og til å se at henvisningene mine til loverket er korekte. jeg har ikke hatt forvaltnigsrett så lenge at jeg føler meg helt stø takk for tips
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Men om de (hvem er de? nav) ikke gjør noe, så kan du jo klage til en instans over de? Da bør man jo gjøre det også syns jeg. Da jeg jobbet på sos.kontoret kunne f.eks. sakene klages og avgjøres av fylkesmannen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2009 kommunen. barnehageadmenistrasjonen. så lenge jeg klager til et offentlig forvaltningsorgan så skal saken gå ett takk oppover i systemet sånn jeg har forstått det. problemet blir vel i grunn å få kalgen til å komme fram. for hvorfor skal den komme fram når ingen ting annet gjør det
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Ja, og når du da tar klagen videre så skal Fylkesmannen ta klagesaker for kommunen. Du får levere klagen personlig og ikke gå før du får en skriftlig bekreftelse på at de har mottatt den. Slik at du har bevis.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2009 det er det jeg har gjort til nå. levert tingene personlig. men jeg har ikke bedt om bekreftelse på at de har mottatt den da. det skal jeg gjøre fra nå av... hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2009 #11 Skrevet 14. oktober 2009 He he, litt greiere på at de holder seg til tidsfristene da. Og du er sikkert rå på forvaltningsloven nå snart også, så da bør de vel ikke kødde med deg!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. oktober 2009 hehe... ja, dette blir jo pensum i praksis ... hehe så to fluer i en smekk
Joikaboll@ Skrevet 14. oktober 2009 #14 Skrevet 14. oktober 2009 Hi, et tips. I tillegg til at du sørger for å få en bekreftelse på at klagen er levert, få motttaker til å datostemple og underskrive klagen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2009 det skal jeg huske på takk den har blitt ganske så bra
mamman til to gutter Skrevet 15. oktober 2009 #16 Skrevet 15. oktober 2009 Du har nok rett i det;-) Men jeg har aldri skrytt på meg at jeg er god i rettskrivning selv og jeg ville fått noen til å lese gjennom mitt brev og så hvis jeg skulle skrevet et sånn brev:-)
lille sprelle Skrevet 15. oktober 2009 #17 Skrevet 15. oktober 2009 Det går an at ytterligere skritt vil bli tatt også.... så kan de jo tenke seg sitt - også binder du deg ikke til valg av løsning... men - du som er "fremtidig velferdsviter" burde kanskje også selv ha peiling på slike ting? eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå