Gå til innhold

NAN 3...hjelp!!!!

Førstegangsmamma!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er blitt 10 mnd, og hun har fått nan hele veien. Er det slik at man skal gå over til nan 3 når de er 10 mnd ?? Står på pakken at den er fra ca 10 mnd men står også at det er en tilskuddsblanding.... Hva menes med det? Skal jeg kun bruke nan 3 pluss annen mat? Eller bruker jeg nan 2 også?? Nå får hun jo ca 4 måltider med nan2 for dagen, pluss mllommåltider, middag , frokost og kvelds (gir ofte nan 2 i tillegg til maten).

På nan 3 står det jo 2 måltider for dagen, pluss annen mat.....synes det blir lite melk jeg??? Eller skel det være slik?? ;)

Usikker førstegangsmamma.... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa mi på 11 mnder har ei flaske i døgnet hun, på 200 ml.....nan 3.

er mitt første mme barn så jeg vet rett og slett ikke hva som er normalen altså;) ville bare si min erfaring.

Skrevet

Nan 3 blir brukt som erstatning for melk. Altså ikke erstatning for ett måltid. De sier jo at banret ike trenger mer enn 1/2 l melk om dagen, så....

Du kan fint fortsette å gi henne Nan 2 istedenfor å gå over til nan3.

Skrevet

guttene mine sluttet begge med nan etter nan 2 (ca 1 år) gikk da gradvis over til vanlig melk og mat

Skrevet

Ok. Takk!! Var det jeg tenkte sjkønner dere.... da må jeg kjøpe nan2 igjen! Snuppa drikker jo ca 4 125 ml flasker for dagen, pluss alle de andre 3 måltidene med grøt og middag.....pluss frukt mellom..... så da følte jeg nan3 ble feil....

Skrevet

Men hvis hun spiser 3 måltider med grøt og middag puss frukt trenger hun jo egentlig ikke morsmelkerstatning i tilleg... Da holder det jo med nan 3 som kos på flasken;) Blir jo samme som vanlig mekl da, bare mer tilpasset de små sine mager:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...