Gå til innhold

hytteturer m svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ofte første kvelden på hytta til svigers er koselig, etter det er det bare slitsomt og jeg teller bare dagene til vi skal hjem igjen. Synes det blir slitsomt med et "ekstra sett foreldre" som skal si sin mening om barneoppdragelse, leggerutiner skal de blande seg i, bestemme når og hva alle skal spise, hvor vi skal gå på tur, etc etc. Det er ikke ferie å være gjest og å prøve å ikke tråkke alle på tærne hele tiden. Mannen min synes tydeligvis det er helt topp. Han spørr meg hvertfall alltid om vi kan bli der litt lengere enn opprinnelig planlagt. Jeg klarer aldri å la være å såre han når jeg svarer.

Hvordan kan jeg forklare han dette på en måte så han forstår? Han tar det så personlig når det er hans foreldre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan bare si at jeg føler med deg...... Får frysninger bare ved tanken på hyttetur med mine svigers. De er et kapittel for seg selv.

vet ikke helt, hva jeg skal råde deg til. Men mannen min forsto ikke før han etter maaange år ( vi har vært sammen i 18 år) så at jeg ble utslitt , grinete og stiv i nakken av å være der. Det tok lang tid og mange krangler før han så eller ville se at det virkelig plaget meg at de var så bestemmende og manipulerende overfor meg og barna. Jeg prøver å la det meste gå under teppet for barna og hans del, men det er begrenset i hvor mange dager jeg gidder det. Det går på helsa løs å bli der over tid. Men nå er min grense nådd, jeg oppholder meg minst mulig sammen med dem. Det er vel et resultat av at jeg har prøvd å bite i meg altfor mye over altfor lang tid.

Skrevet

Hvis din mann er noe lunde lik min mann altsaa like haarsaar over familien sin som min er saa maa du traa forsiktig.. Min kan i alle fall nesten aldri ta kritikk over sin familie. Jeg ville enten sagt det paa en kjempefin maate ellers saa ville jeg bare laget en kjempe viktig avtale dagen etter dere kommer hjem saann at du kan ikke vaere paa hytten lengre..

Skrevet

Selvfølgelig synes mannen din det er helt topp - det er tross alt foreldrene hans... de er en del av familien. Hvis det er snakk om å ha hver ferie slik, så ville jeg sagt at det er viktig og pleie kjernefamilien også - uten foreldre/svigerforeldre... og at jeg ønsker alenetid med mann og barn.

Men dersom det er snakk om en ferie i ny og ne - ville jeg med glede svelgt noen kameler... Familie er viktig, både kjernefamilien og storfamilien.

Skrevet

Enig med deg i det, og det er vel snakk om noen turer i året, og hver påske. Jeg prøver å minimere påsken og han prøver å maximere den. Det er ok, bare det ikke blir for lenge. Da blir det bare dårlig stemning og jeg føler at alt jeg gjør er galt. Men dette er det jo håpløst å prøve å forklare. Jeg ender alltid opp som den onde heksa. Selv om jeg snart har tilbragt 10 påsker med dem i en liten og primitiv hytte.

Skrevet

Enig med Bunnies.

Enkelte ting må man bare gjøre selv om man ikke har så lyst.

Selv reiser jeg på turer med eks-svigers. Ikke mitt førstevalg,men med en positiv innstilling og tanken på at det er godt for andre, holder jeg ut.

Skrevet

Er mannen din så glad og fornøyd sammen med familien din er det vanskelig å si noe uten at han blir såret. Du kan jo si at du liker dem godt, men det blir litt for tett når dere er der lenge.

Skrevet

Gjør en ubrytelig avtale hjemme hver gang dere skal dit, slik at du kun kan bli det på forhånd avtalete antallet dager!?

Skrevet

Ikke noe god følelse å føle at man ender opp som ond heks! Og det kommer jo også an på hvordan svigerforeldrene er. Dersom du føler at det går helt på trynet og blir dårlig stemning så ville jeg sagt at jeg ønsket meg mer alenetid med mann og barn - kanskje er det lettere for mannen din å svelge slike argumenter, i stedet for kritikk? Vi har smerteterskel på tre uker både sambo og jeg. Vi har begge nær familie i utlandet - og det har derfor blitt til at vi har ganske lange familieferier ofte med storfamilien... Det er koselig den første uken, den andre uken blir det litt spenninger... den tredje uken begynner det å boble for alvor og kamelene som skal svelges blir større og større;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...