Gå til innhold

Hvilket hus skal vi velge???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et hus over 2 plan på 141 kvm, fantastisk utsikt over fjord og fjell, nyoppusset kjøkken og stue, forholdvis små soverrom til barna, ingen garasje.

Eller den andre på 164 kvm, utsikt til naboene, over 3 plan, må pusse opp kjøkkenet (men da kan det blir veldig fint altså), store rom til ungene, ny garasje. Begge boligene krever en del videre oppussing, og alternativ nr 2 er 100 000 kr billigere.

Vanskelig! :o/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er nærmest butikk, skole og jobb. Utsikt er oppskrytt. Store barnerom og garasje bonus i tillegg.

Skrevet

Det vil være alternativ 2, men nr 1 er rimelig nært det også. Ligger i samme område egentlig..... Jeg heller vel mest mot nr 2, mannen mot nr 1.

Skrevet

Store soverom og garasje! Utsikt kan man ha når man blir gammel :P

Skrevet

Hehe.....akkurat det samme sa jeg til mannen her, utsikt er for pensjonister! ;o)

Vi ville ha bygge garasje på alternativ 1 da.

Skrevet

Det på 164 km. 141 kvm kan bli litt lite i lengden. Syns også det er viktig med store banrerom. Utsikt er ikke så viktig for meg.

Skrevet

Det er mye morsommere å restaurere kjøkken, enn å bygge garasje. Dessuten er stort nok hus i utgangspunktet billigere enn å måtte bygge på. (Som kan komme til å bli aktuelt siden du allerede før kjøp antyder små soverom.)

Skrevet

Vi hadde nok ikke bygd på, men utvidet det ene rommet (det miste) ved å bruke en del av boden som ligger vegg i vegg.

Skrevet

Det andre....

Skrevet

Ville absolutt valgt alternativ 2!!!!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

tja jeg vet sannelig ikke jeg..... Du har ikke linker til husene da?

Skrevet

Vil ikke legge de ut her.....

Vanskelig dette! Er redd vi skal angre uansett hva vi gjør, men vi kommer ihvertfall til å angre hvis vi ikke kjøper noen av de. Trenger større hus! Huff.....

Skrevet

Er det kjellerstue/loftstue i huset med små soverom? Mulighet for å lage?

Jeg er glad i utsikt jeg da, men store soverom/oppholdsrom til barna er et must. Så antagelig nr. 2 ville jeg gått for

Skrevet

Nei, det er bare en hovedstue oppe.....Ungene er så spredt i alder uansett, så loftstue eller kjellerstue er ikke noe vi er ute etter egentlig.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

oki, kan jo skjønne det da...

Vanskelig å si hva jeg ville valgt, men her er noen synspunkter fra meg...

Uteareal: hvor stor tomt og hvor langt fra traffikert vei osv. Er det fint for barna å leke der. Tenker da litt på om den er flat eller ulendt... greit å ha en plen man kan spille litt krokkert på osv.

Solforholdene, når har du sola på tomta og ikke minst.... når er sola på soveromsvinduene....

Dersom jeg får velge ville jeg hatt rommene i kjeller, hater å prøve å sove når sola står på ruta og det er 30 grader inne....

Dersom soverommene er små, er det da et annet rom som kan brukes til lekerom/oppholdsrom?

Bad og vaskerom synes jeg er en viktig faktor, jeg setter veldig pris på å ha et eget vaskerom i alle fall.

Selv drømmer jeg om å bo nært havet så det høres veldig forlokkende ut på meg.

Tja det var det jeg kom på i farta :-)

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...