Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Går dere alikevel hyppig til jordmor nå mot slutten? Jeg var på kontroll i uke 32, skal tilbake i uke 36/37, også blir det vel ikke mer. Hva med dere?
second_time Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg får bestemme selv hvor ofte jeg vil gå til lege/jordmor. Jeg har hatt et veldig vanskelig svangerskap med alt fra skiveprolaps, svangerskapsdiabetes til anemi, så jeg valgte i samråd med legen å ta ukentlige kontroller fra uke 35 (dette for å følge med verdiene mine). Jeg har planlagt keisersnitt 30.okt. om ikke nurket bestemmer seg for å komme før Lykke til!!!
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Takk for svar! Ja da blir det jo noe helt annet. Lykke til med kontrollene. Hvor lenge før termin er 30 oktober? Jeg tenker liksom som så at jordmors hovedjobb er å forberede oss på fødsel, og at jeg derfor ikke skal innom så ofte. Det er jo greit da, og lurer jeg på noe har jeg alltid muligheten til å ta kontakt.
second_time Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Termin er 7.november og keisersnittet er satt til 31.oktober. Jeg sier hele tiden at termin er 31.oktober, fordi da er det lettere å holde ut :0) Jeg hadde nok ikke hatt behov for samtaler med jordmor/lege hyppig om jeg var frisk i svangerskapet, men jeg anbefaler deg å ta ukentlige kontroller på slutten av svangerskapet for å sjekke blodtrykket, blodprosenten osv. Greit å være på den sikre siden :0)
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Ja din nye termindato er jo 31 oktober da:-) Jeg har fått beskjed om at det blir 10-14 dager før termin. Deilig å kunne kutte en uke eller to av på ventetiden, tross alt:-)
tiddeldiii Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Hei, Jeg har termin 21 nov... men skal ha planlagt KS 11 nov. Jeg har ikke vært på kontroll siden midten av september og skal ikke igjen før jeg skal på sykehuset igjen på ny UL den 27 okt.. og så er vel neste gang dagen før dagen og så til slutt dagen... hehe Jeg har hatt et ukomplisert forløp og antar at det er grunnen til at det ikke ble/blir flere kontroller på meg.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Når fikk du datoen for keisersnitt? Jeg har ikke blitt innkalt til time enda... jordmor sa at det antakeligvis ble 10-14 dager før termin. Sist var det 14, tror jeg.
vi blir 4 :o) Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg kan få ks dersom jeg ønsker det,grunnet diverese sykdommer, men har enda ikke bestemt meg.. på sykehuset hvor jeg følges opp har jeg fått beskjed om at man tar ks 3 uker før termin. Nå er jeg der hver uke, så man ser det ann fra gang til gang itillegg. Ved mitt sykehus, er iallefall prosedyren å ta ks ca. 3 uker før, avhengig av dagskapasiteten.. Kjedelig med bare en uke imellom ks og tremin, hvis den lille skulle bestemme seg for å komme før tiden.. iallefall hvis man må ha ks!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg tror du bare kan følge vanlige kontroller selvom du skal ha planlagt ks. Jeg var på sjekk ca hver 14 siden uke 30. Men da var det sjekk i forhold til ks samtalen, vanlig lege, jordmor og sist sjekk i forhold til ks. Den siste sjekken var jeg på 1 uke før snittet. I dag er det 4 dager igjen! Gleder meg!! jeg fikk forresten snittet 9 dager før termin. Mulig det passet best i forhold til helgen. ;P Men deilig å skunne kutte av de 9 dagene på terminen. Syns 19. oktober høres bedre ut enn 28. oktober. ;P
Gnisten Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har termin 19 november og skal ha ks 12 november... Er jo bare 7 dager før... Blir litt stresset når jeg ser at noen av dere har opp til 3 uker før... Får satse på at han holder seg inne til han blir hentet ut... Jeg følger jordmorprogrammet som en som skulle født vanlig... Er jo viktig å ha kontroll på blodtrykk, vekt, sf mål og urin...
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 Huff ja venninnen min skulle ha planlagt snitt 10 dager før men fødselen begynte 14 dager før. Så ble det "haste"snitt isteden. Men det gikk jo bra da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå