Gå til innhold

Bergen?! Dere som er kjent i Bergen og omegn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er det fint å bo? :)

Det er såklart et veldig subjektivt spørsmål - men prøver likevel...

Barnevenlig, og akseptabel avstand til sentrum. Gjerne litt landlig, fine turområder osv i nærheten... altså, ikke midt i sentrum men utenfor:)

Og er det virkelig så dyrt med bolig i Bergen? Flytter fra Oslo, og trodde det var stive priser her...

Og hvordan er det med barnehagedakning i Bergen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som ytrebygda kan være bydelen for deg

*god barnahage dekning

*gode turområder

*landlig (om man vil)

* max 20 min til sentrum med bil (noe lengre med buss)

*barnevennlig

Men vet ikke ang pris da jeg leier selv

Skrevet

Jeg bor i Fana, og syns det er veldig fint her i Nesttunområdet. Ville ikke bodd i Fyllingsdalen eller Bergen Vest (men det er jo selvsagt en smakssak)

Vet ikke helt ang barnehagedekning nå. Har plass til begge mine :-)

Skrevet

går ikke fana under ytrebygda? eller er de delt i to bydeler nå??

Skrevet

Åsane har veldig god barnehagedekning. Mange fine steder i Åsane :)

Skrevet

vi leier på famahammeren å¨syntes det er kjempe fint her, vil gjerne kjøpe noe rundt i område her når vi skal kjøpe, barnahage og barne-og ungdomskole er i nærheten.. tar 20min med bil til byn ca, det er også fint i ytrebygda bydel, sandsli eks, veldig barnevenlig der alt i nærheten. tar vel ca 20min derfra til byn med bil også.

Skrevet

fanahammeren mente jeg

Skrevet

vi bruker ca 20in fra hjellestad til byn (men her er det jo ofte litt dyrt)

Skrevet

Hva med idylliske Askøy? Kort veit til Bergen sentrum, enten med bil buss eller båt. Mange fine turområder, barnehagedekningen er svært god, spesielt der vi bor. Kan finne boliger i alle prisklasser :)

Skrevet

Ytrebygda er vel ingen egen bydel?? Ligger ikke det i Fana bydel da?

Skrevet

Hva med Arna?? Landlig, men kommer deg likevel kjapt til sentrum med tog. (8 minutter).

Barnehagedekningen i Arna er pr dags dato ikke helt topp, men det skal visst bygges flere nye barnehager rundt omkring!

Fine turområder er det også...

Skrevet

har bodd både på landås, askøy og bor nå i ytrebygda. Må si at jeg trives best i ytrebygda!!

Fine områder, landlig om man vil det, forholdsvis kjapt til sentrum (15-20 min med bil) men ellers så har man jo et av de beste kjøpesentrene: Lagunen om man ønsker det.

Prisene varierer veldig: kommer helt an på hva du er ute etter? enebolig, rekkehus, og standard osv.. Se på finn.no :)

Skrevet

Jeg syns det er ganske så bra her i Eidsvåg. Kanskje ikke det mest landlige, men man har jo gårder innover i Selviken og Jordalen.

Tar vel ca 10 minutter til byen med buss. Kort vei til Åsane, med diverse handlesenter og Ikea.

Barnehagedekningen i Åsane er bra, vi fikk plass til våre to temmelig kjapt. (Da i en bhg et par km unna her vi bor, og ikke helt ute i Åsane).

Dessuten har vi kort vei til flotte turområder. Man er kjapt oppe på Sandviksfjellet, og kan gå inn til byen, opp til Fløien, opp Stoltzekleiven, eller nyte utsikten over innseilingen til byen fra Sandviksbatteriet :)

Hilsen fornøyd østlending i Bergen :-)

Skrevet

Fana/Ytrebygda er bra - her finner du alt du etterspør i innlegget ditt. I tillegg ligger flyplassen og mange arbeidsplasser i denne bydelen. Jeg har flyttet mye rundt i/rundt byen, men har til slutt valgt å bo i Fana.

Skrevet

Jeg er oppvokst på sandsli, men har prøvd å bo både på laksevåg og på landås i voksen alder. Nå når vi har fått barn har vi valgt å bosette oss på sandsli. Her trives vi kjempe godt. Her er det idrettshall, fotballbane og barne og ungdomskole rett ved hverandre. 5 min å gå til fanatorget med mat butikk og andre små butikker. Kort vei til lagunen, og 20 min med bil til byn.

Skrevet

Os!!!!! vi bygger ny vei også, slik at det tar null tid fra Os til Bergen.

Pr i dag tar det 30 min.

Her har vi alt vi trenger, minner litt om sørlandet på sommeren med masse båtliv, strandliv, festivaler osv.

Kom til Os, kom kom :))

Skrevet

Signerer Spetakkel, bor rett i nærheten av Nesttun og har alt tilgjengelig. Fjell rett bak huset, gangavstand til bhg, skole og butikk, lagunen og flyplass rett i nærheten, og en kjapp busstur til sentrum.

Skrevet

Kråkenes/ Bønes er veldig fint; med kort vei til sentrum, flyplass, fine turområder osv... Ellers er det fint på Sandsli/ Søreide også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...