Gå til innhold

Kravstore damer og kjedelige menn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Alle sammen!

Jeg har en følelse av at når man begynner å skrive inn her så er det fordi man har kommet et sted i forholdet sitt som gjør at man enten er mistenksom, tviler, kjeder seg eller av e eller annen grunn er usikker på det forholdet man er i. Så begynner man å lure på om det er "vanlig" for alle som svarer er jo i samme situasjon? Eller ER det virkelig så vanlig som man har innstrykk av at de fleste forhold "lider litt" uansett??

Jeg selv lever i et tilsynelstande supert forhold, ikke noe seriøst galt eller vondt eller noe mistenksomhet. Men som mange andre her sier, hverdagen er kommet, etter 6 år sammen Det er sex en gang i uka, vi sitter mye foran TV-n og lidenskapen- hvor ble den av? Jeg KJEDER meg, jeg skulle øsnker vi kunne finnepå mers spennende ting sammen. Hvor ble det av initiativet hans? Hvor er all moroa? Hvor er livet jeg ventet på? Er det slik det skal være?

På en annen side- hva faen gjør jeg selv? Jeg sitter jo bare å "venter" på initiativ fra ham...Fordi jeg ikke bare vil gi og gi..... For om ikke jeg gjør det så skjer det jo ingenting.....

Sangen til Madonna "Girls Just wanna have fun" er i grunn ganske sann..... Kanskje har vi større behov for oppvartning og moro, reiser og kurtisering for å trives.. blir vi deprimerte av hverdagens kjedelige rutine?

Men gjør ikke mennene det?

Trives de med jobbing, tv-titting, lang etelefonsamtaler med kollegaer, en treningsøkt i ny og ne og en fotballkamp evt en fiketur i året????

Er vi for kravstore?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi er ikke for kravstore, det er naturlig å ønske variasjon. Ikke bare innenfor parforhold, men f.eks i jobben også. Men da kan vi skylde på ledelsen, som ikke gjør nok, eller som har satt oss i en kjedelig jobb. I et forhold, må vi gjøre noe med det selv. Og hvorfor ikke bare sette i gang? Tror ikke menn er annerledes, de bare lar være å si noe.

Jeg har selv opplevd kjedsomhet i forholdet, og både mannen og jeg satt lenge i hver vår sofa framfor tven uten å gjøre noe. Vi ble nok litt likegyldige, dessuten så krever det litt overskudd å gjøre noe annet enn det daglige også. Lett å utsette, liksom.

Men etterhvert har vi kommet inn på et annet spor. Vi prioriterer å reise mer, dessuten drive mer aktivt med hobbyene våre. Og ikke minst, kombinere hobbyene, slik at vi får mer, og ikke mindre, tid sammen til koselige ting.

Et forhold trenger opplevelser, hvis ikke dør det. Sånn er det. Så begynn å samle gode opplevelser, det trenger ikke være store ting, men ting som avbryter hverdagen.

Skrevet

Jeg er nok enig med deh, men hvorfor er gutta så dårlige på initiativ til å gi "påfyll til parforholdet" det er jo ofte vi jentene som "maser" om dater, turer og annet kos.... Men det er sant, man får vel bare fortsette å gi og finne på uten å kreve noe igjen hele tiden???

Men hva gjør dere da i hverdagen for å oppleve ting?

Skrevet

Mannen driver med skyting og jeg med hunder. Så kombinerer vi det med helgeturer når han eller jeg har stevner/konkurranser. Bruker campingvogn til det. Blir mange turer i løpet av sommerhalvåret, og det er ikke dyrt heller når en har "eget" sted å bo.

Ellers reiser vi endel til utlandet, og også da drar vi rundt og ser/opplever ting dit vi kommer.

Hverdagen på vinteren er litt mer kjedelig, men det kommer litt an på innstilling. En har mye å leve på fra sommeren, og en kan planlegge nye ting.

Men hovedsaken er ikke at man hele tiden må finne på noe. Jeg tror en må innse at hverdagen er nettopp det, hverdag. Så må en finne på noe annet i helger og ferier. En lever lenge på det. Også tror jeg en må finne et eller flere fellespunkt, noe som begge liker, eller som i vårt tilfelle, kan kombineres. Nytter ikke å dra den andre med på ting h*n misliker å gjøre...

Gutta sier ikke noe så lenge ting funker og er ok. De krever ikke så mye, men det er ikke dermed sagt at de ikke føler det samme. Men så lenge ting er ok, er det greit. Ikke sikkert de skjønner hvor viktig det er heller, mange tror (både menn og kvinner) at forhold går av seg selv når man først har gjort en innsats for å bli sammen. Men den asolutt største fella for par er nettopp det at alt blir forutsigbart og kjedelig, og man tar forholdet og hverandre for gitt, gidder ikke å yte noe ekstra utover det som kreves i hverdagen. Den fella er nokså usynlig ved første øyekast, men gir seg ofte utslag i kjedsomhet og forelskelse i andre etterhvert;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...