prinzezze_2år_venter på spire Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 lillegutt har lagt med hodet godt planta ned i bekkenet siden uke 31.. plutselig hos jordmor i dag uke34 har han klart å snu seg med rompa godt nedi i stede?!? Hva Nå???! Skal tilbake på sjekk om 14dager og hvis han ikke hadde snudd seg av seg selv, så skal de prøve å snu ham på sykehuset?! Og i verstefall blir det keisersnitt hvis han ikke vil snu seg der?! Noen som har noen erfaringer med seteleie?? Jordomora var ikke veldig positiv i og med at rompa var såpass godt nedi bekkenet, men vi fikk bare håpe på det beste sa hun!! Jeg som hadde gledet meg til å føde normalt?!
Galathea73 Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er i samme situasjon, var hos legen forrige uke og fikk konstatert seteleie. Skal til jordmor på mandag, da er det 3 uker til termin. I følge legen ville jeg bli sendt til UL på Ullevål hvis hun fortsatt sitter i seteleie da, og så vil de kanskje forsøke på snuing, alt ettersom hvem som er på vakt, det er visst ikke alle leger/jordmødre som er komfortable med snuing. Hvis ikke snuing lykkes, må man ta røntgen av bekkenet for å se om det er god nok plass for å føde i seteleie eller om man må ta KS. Jeg venter i spenning, uæææ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå