Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Om en 3-5 åring hadde hatt ligget på gulvet i en butikk og hatt raserianfall og moren hadde lagt seg ned på gulvet og hylt og skreket akurrat som barnet ?For og vise barnet at det ikke går ann og oppføre seg sånn .
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Da hadde jeg ledd godt MED moren, og tenkt at hun var fantasifull og tøff som gjorde det;)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 jeg hadde tenkt som så, at dette kunne jeg glatt gjort å Søsteren min gjorde akkurat det med sin sønn, og han gjorde det aldri igjen;) Mulig det er slemt å "drite ut" ungen på den måten, men barnet har ikke vondt av å kjenne at det ikke er noe moro å være på den andre siden av et raserianfall heller;)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg hadde tilkalt barnevernet/ politiet. He he, neida. Jeg hadde tenkt at moren trengte et kurs i oppdragelse, fordi det var en elendig metode.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Hadde ikke trodd at noen kunne gjort det samme! hehe..
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 He he, vis meg den som klarer å la være å reagere på den da! Jeg hadde nok blitt overrasket. Det er jo ikke hver dag man ser voksne oppføre seg som treåringer, men jeg hadde nok raskt forstått tegninga :-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Har gjort det og det funker som f**** Hadde en del tilskuere da, de fleste trodde vel jeg hadde klikka, men men
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #8 Skrevet 14. oktober 2009 Forøverig så kalles denne metoden speiling, hvor man rett å slett speiler oppførselen til barnet.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #10 Skrevet 14. oktober 2009 Har prøvd det, og jenta mi syntes at det var så artig at hun begynte å le og skrike enda høyere. Men hun var iallefall ikke sint lenger, så vi fikk handlet det vi skulle, minus det hun ville ha, så det fungerte fint
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Hadde nok ledd litt ja......og tenkt at den var fantasifull:-) men forøvrig er speiling veldig effektivt, men ikke bra å bruke på barn. Man skal være forsiktig med å ydmyke et barn. Det er også greit å tenke på når man skal irettesette et barn, at man i størst mulig grad tar det på tomannshånd, og ikke irettesetter i all offentlighet.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 Fantasifult? Særlig! Det er en kjent sak. Barnet bør reager ved å ignorere. Barnet dra seg unna og late som det ikke er hans mor. Hun orker nok ikke ligge der alene å hyle så veldig lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå