Gå til innhold

noen her som har endel kreditt gjeld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært veldig dum, og har endel kreditt gjeld, ca 200.000 som er gått til inkasso:( og nå et krav på 119.000 som er gått til actor, som innkrever snart, om vi ikke gjør opp... innser jo selv at dette ikke går med 2 barn:( angrer så fælt..noen som vet hvordan man kan prøve å rette opp i dette? venter nummer 3, og skal snart i permisjon, ikke hatt fast jobb på 1 år, gått på dagpenger... og ble desverre uplanlagt gravid... jeg klarer ikke mer..dette bryter meg ned..får ikke gjeldssanering for et så lite beløp heller... hva gjør jeg??? hvordan kan jeg få hjelp? jeg har ca 11.000 ubetalt i mnd, + barnetrygdene og sambo har ca 16.000 utbetalt i mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var leit.

Kan dere ta opp mer i boliglån for å få betalt unna kredittlån?

Ring de du skylder og forklar situasjonen. Kanskje du kan få dette oppdelt i passende beløp pr mnd. Klipp i stykker de kortene dere har!

Kan dere låne av familie?

Kan mannen sjekke om han kan få en bedre betalt jobb, evt at du søker jobber om noen mnd og får dagmamma? Jeg hadde dagmamma til min på 8 mnd og nr 2 var i bhg ved alder 10 mnd. Jeg måtte jobbe.

Kan dere selge noe? Bil?

Huff, ikke greit dette. Lykke til og stor klem.

Skrevet

vi eier ikke hus, og heller ikke bil. heller ikke noe å selge. ingen familie å låne av, samboeren min har ikke utdanning eller noe, så ikke lett å få en annen jobb, desverre:(

jeg aner ikke hva jeg skal gjøre:( har ingått mye avbetalinger med inkassoselskapene, men stadig kommer det nye regninger, og da må noe prioriteres foran andre:(

HI

Skrevet

Du går til kommunen og prøver å få til en privat betalingsordning. Hvis ikke det går ville jeg likevell prøvd å søke om offentlig gjeldsordning etterpå. Det får du bare dersom en av innkreverne sier nei til privat ordning. Du kan og ringe direkte til inkassoselskapet og aktor og se om du kan få til en ordning der.

Med så pass lav inntekt og så høy gjeld vil det være vanskelig for deg å betjene gjelden på sikt, noe som burde tilsi at du burde kunne få en gjeldsanering, men det krever desverre at det går til inkasso og namsmann først :(

Du må kjøre deg fullstendig på ræv før du får slik hjelp desverre. Det aller aller beste du kan gjøre er å se om du kan få en kausjonist og se om du kan få banken din til å hjelpe deg i stedet, men det krever naturligvis en beinhard øknomisk disiplin fra din side og at du MÅ ut i jobb tidlig etter fødsel er jeg redd. Det du måtte ha av ting du kan ha å selge bør du faktisk selge, og må handle svært økonomisk i framtiden. Det blir tøft, men det blir så mye bedre når du er ferdig å betale på det :)

Håper det ordner seg for deg, jeg vet du går gjennom en tøff tid nå og ønsker deg virkelig lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...