*lykkelig mamma* Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg og mannen har helt forskjellig navnesmak. Gutten er snart 4 uker å fremdeles navnløs. Han har ett navn og jeg har ett, men ingen av oss liker hverandres forslag.. Hva gjør vi?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 1. ser uten for de 2 alternativene for å finne noe begge liker halveis. 2. en av dere sier "du kan bestemme nå om jeg får bestemme neste"
It's all about me Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Lager et dobbeltnavn av begge navnene....? Loddtrekning?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Kan du si hva de to alternativene er? Kanskje noen her kan finne noe midt imellom...
To trollunger + en spire Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Begge setter opp 10 navn hver og se om det kan hjelpe dere videre på veien. Enig at dere bør se dere litt rundt etter andre navn hvis begge er like bestemte.
~sjiraff~ Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Vår var navnløs i 6 uker før jeg ga opp og lot mannen få sitt navn. Vi prøvde å legge bort begge navnene for å finne ett nytt men funka ikke det heller. Ingen gde råd herifra dessverre (
Galskapens overhode Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Vi slo navnene sammen.. Mitt står først, hans etter.. Resultatet ble Lucas Nathaniel =) NÅ synes jeg VIRKELIG han kler navnet sitt
*lykkelig mamma* Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har ett par alternativer til. Men ikke han. Er redd for loddtrekning også da jeg kommer til å ha "problemer" med det navnet. Navnene er Theodor og Jørgen. Så passer ikke så bra sammen heller.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Jørgen syns jeg er så fint. Men du har nok rett i at de ikke passer sammen. Hva med at han får velge navn så kan du velge mellomnavn? Så kan dere evt bruke mellomnavnet. En jeg kjenner gjorde det. Gutten het Gunnar André men blir bare kalt André. Ellers har jeg ikke noe forslag.
RockMyWorld Skrevet 14. oktober 2009 #10 Skrevet 14. oktober 2009 Hm, enig i at det blir litt rart å sette sammen de to navnene. De var jo veldig forskjellig og da, så kan lett forstå at den ene ikke liker det andre. Tror som mange andre her at dere bare må prøve finne et navn utenom disse to. Hva men Johan??!! HEhe, er bare favorittnavnet mitt:-)
*lykkelig mamma* Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2009 Uaktuelt med to navn også. Så ikke enkelt. Å han finner ikke flere han liker. Huff. Blir nærmest i dårlig humør av dette. Skal heller ikke ha flere barn så er ikke aktuelt med at en bestemmer nå og den andre neste.
prebs Skrevet 14. oktober 2009 #12 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har ikke noe råd som ikke er nevnt, men jeg skal bare heie på Jørgen...;-)
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #13 Skrevet 14. oktober 2009 Hva med Tor? Det har likheter med Theodor og staut som Jørgen. Eller noe helt annet:Anders Personlig synes jeg Theodor blir for søtt, kan ikke se for meg en mann på 30 år som heter det. Men det var ikke det du spurte om.
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #14 Skrevet 14. oktober 2009 prebs, lille luring! :-) Gustav Greger Haakon Harald Henning Olav Sigurd Eirik Magnus Peder Petter Bendik Jostein Thorvald Torstein Jens Nils ?
Gjest ma-m-ma Skrevet 14. oktober 2009 #15 Skrevet 14. oktober 2009 Vi laget hver våre lister med mange alternativer. Så gikk vi igjennom hverandres lister og streket ut hva den andre absolutt ikke kunne tenke seg. Så satt vi igjen med mange navn vi begge likte. Så gikk vi beggge og tenkte og følte litt og smakte på de, og vips så var vi enige om akkurat hvilket.
noggie Skrevet 17. oktober 2009 #16 Skrevet 17. oktober 2009 Vi var også veldig uenige så her ble det storesøster som fikk bestemme. Vi ble enige om mellomnavnet istedet.
CMH Skrevet 17. oktober 2009 #17 Skrevet 17. oktober 2009 Vi var og ueninge ganske lenge. Så fikk han bestemme fornavnet hennes som jeg synes var ok, og jeg fikk velge mellomnavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå