Gå til innhold

Hvordan går det med uke 45-jentene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en ny tråd..

Nå har jeg spraya i 6 dager. Sliter litt med hetetokter, skulle tru jeg var i overgangsalderen...hehe. Vokner klissvåt av svette på natta..og jeg som nesten ikke svetter til vanlig, men det går da bra!!

Er utrolig spennende å komme gang, nå er det faktisk en sjanse for å bli GRAVID!

Hvordan går det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hei!

Jeg har sprayet i 5 dager. Har ingen bivirkninger. Begynner med sprøyter 21. oktober. Da går jeg opp til 300 I:E. Har gått på kanonkuren i tre måneder ( homopatiske midler, vitaminer og mineraler i høyere doser enn dagsbehovet ) og er spent på hvordan eggkvaliteten og antallet blir. UL 30.oktober.

Skrevet

Hei på dere!

Jeg har nå sprayet siden 30.sept, så nå ser jeg fram til sprøytestart om en uke!

Jeg har også UL 30.okt. Så nå går det framover. HELDIGVIS!

Jeg har hatt konstant hodepine og mye kvalme denne gangen, sist var jeg deprimert og før der ingenting. Så det er rart hvordan den sprayen kan herje med kroppen vår, men får håpe det er verd det.

Ellers, så lever jeg helt normalt. Har faktisk liten tru for at dette forsøket skal gå bedre enn de forigje. Har fåt ut masse egg, men ingen på frys. Det virker som de dør ned noen dager etter befrukning. Men har då fått ruget på 2 egg hver gang...

Så det kan jo skje et mirakel :)

Skrevet

Hei! Koselig å høre fra dere som er i nesten akkurat samme situasjon som meg :) Jeg har spraya siden slutten av september og er kjempeklar for sprøyter 21.oktober! UL 29. =) Har vært sykemeldt de siste dagene. Har vært svimmel og hatt hodepine jevnlig, men det er først og fremst fordi jeg har hatt null energi, vært nedstemt og ikke orka noen ting.. Nå har jeg klart å gjøre litt koselig ting, så det har hjulpet veldig! Dessuten har jeg bursdag i dag, og mannen min hadde ordna verdens koseligste gave :) Og så skal jeg fire litt i helgen, være med familie og venner, så jeg håper på noen flotte dager framover og forhåpentligvis jobb på mandag =) Ellers så lurer jeg på om jeg av private årsaker skal be om noe annet enn Crinone (se annet innlegg), så prøver å lese meg litt opp her... Kjedelig at du ikke har godfølelsen, Irbeka.. Håper den kommer! :) Mirakler skjer de :D

Skrevet

Gratulerermed dagen meg83!! Du må kose deg masse!

Huff det er ikke greit når man føler seg energiløs og nedstemt....bra at du har fått sykmelding. Viktig at vi prøver å slappe av å gjøre litt koselige ting i denne fasen også:)

Skrevet

Hallo jenter!

Gratulerer med dagen, meg83! Alltid stas med bursdag = )

Jeg går fortsatt og venter på mensen jeg da... Er to uker på overtid med flere graviditetssymptomer, men 6 negative tester... Jeg skjønner ingenting. Er som sagt aldri over 26 dager, men har forstått at det ikke kan være så gledelige nyheter som først antatt. Får håpe det kommer igang snart sånn at jeg kan begynne med sprøytene. Skal til den udugelige legen min på mandag, spørs vel om han har noe fornuftig å si om saken...

Morsomt å høre at dere andre er i gang da! Vær flinke jenter og pass godt på dere selv = )

Skrevet

Tante Brun...huff det må være såå frustrerende...gikk selv 10 dager over mens en gang, men ingen positiv test...ingenting er verre enn å vandre mellom håp og skuffelse sånn!

Håper dere finner ut av det og at du enten er gravid eller kan komme i gang snart!! Hold oss oppdatert da!

Skrevet

Takk for gratulasjoner og oppmuntringer :D I dag er jeg tilbake på jobb og føler meg myyye bedre. Glad jeg hadde de dagene med sykemedling. Ikke lenge igjen nå, folkens!! =)

Skrevet

Fortsatt gratulere med dagen meg83!

Jeg går sykemeldt for tiden da hodepinen og kvalmen truet humøret. Har jo ei snuppe på snart 2, så det er viktig å kunne være tilstede når hun kommer fra barenehagen.

Kjenner at jeg gleder meg til å begynne stikkinga, rart det der hvordan det er godt at nærmer seg slutten..

Irbeka.... Slet med det samme som deg når jeg ble gravid med snuppa, men gjett at den satt..

Stå på alle, vi nærmer oss slutten nå..

Skrevet

Er litt fortvila jeg nå!!

Var på Riksen i dag på ultralyd +sædprøve. Skal begynne på sprøyter på søndag.........MEN sædprøven var sååå dårlig!! Hadde det vært innsett i dag kunne de mest sannsynlig ikke brukt den:( Vi har jo TESA i bakhånd da....men likevel...er så redd at vi ikke skal få noe å befrukte med:( Vi har liksom kjempet så lenge for dette nå......og var så glad når vi slapp å bruke donor (ble så komplisert for oss det.....vi hadde 5 insem med donor i fjor, som det ikke ble noe graviditet av).......vil ikke gjennom det igjen!

Nå har de jo funnet nok spermier i de to andre prøvene vi tok i august og sept 09.....så de valgte å sette oss i gang- og de hadde tro på at det kunne gå bra. Men nå er jeg bare sååå stressa og nervøs!!

Skrevet

Huff da Lengter84"nytt håp" Prøv å slapp av. Kan ingenting om inseminasjon, men leste et sted at hvis sæden blir for gammel,så blir den dårligere.

Håper det går bra.

Skrevet

Så dumt da, Lengter84*nytt håp* :( Men kan ikke det endre seg til neste gang? Kanskje du kan trøste deg med at den har vært bra nok 2 av 3 ganger.. Bra statistikk :) Håper i hvert fall at det ordner seg og at du får roen!! Nok å tenke på av andre ting...

Jeg har stukket første Puregon-stikk i dag :) 100 IE.... Syntes plutselig at det svei mye mer nå enn sist og at jeg kjente nåla mer også.. Kan det henge sammen med at jeg oppbevarte alt i romtemperatur sist, men at det har ligget i kjøleskap nå?

Jeg har hatt mye kjedelige bivirkninger av sprayen i det siste, men har heldigvis ikke tenkt så mye på selve forsøket.. Nå begynner ting å endre seg, og jeg ligger våken lenge, lenge og bare lurer og venter... Er så mange spenningsmomenter på veien, og en vet jo aldri hvordan det går til slutt...sukk... Skal jo faktisk på UL den 29., men akkurat nå føles det som et halvt liv til...

Skrevet

Hei jenter.

Godt å høre dere er godt i gang:=)

Fikk mensen en uke før tiden jeg ...HURRA!!!!!!

Så det medførte at jeg kunne starte på medisiner for en uke siden og det resulterer i at det ser ut som om jeg skal ha innsett (frys) til uken allerede.

Skal på ul om et par dager (fredag) og da får vi se hvordan slimhinnen er og hvilke dag neste uke det blir innsett. Ja, om eggene overlever opptiningen da.... Mye å tenke på i prosessen her, mye som er " hvis om atte det går bra".

Krysser fingerne for at bivirknignene deres (til de som har det) forsvinner og at dere alle får ut mange flotte egg som blir befruktet:=)

Skrevet

Takk for oppmuntringer jenter! Jeg får bare roe meg ned å håpe på det beste.......det er mange hvis for oss alle,som du sier to snart tre.

Jeg skal på ul den 30, og synes også det er en halv evighet til..hehe..

Så kjekt at du kom i gang så raskt to snart tre!!

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå er jeg sååååå klar for å starte på sprøytene i morgen, det skaper liksom følelsen av at det snart er over og vi kan ruge... HVIS alt går bra da..

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Ja jeg er så glad for første gang å ha hatt hellet med meg og kommet raskere i gang enn forventet. Og ikke minst; at hormonene på første runde kanskje har gitt meg litt mer normal syklus.

Kan jo håpe på at det har stabilisert kroppen til å få spiren til å feste seg litt bedre? He he, her håper vi på alt som kan håpes på:=)

Ønsker alle masse lykke til, spennende å følge med og ikke minst krysse fingrene for at det blir mange "verdens lykkelige jenter" fra uke 44/45.

La oss sette befruktningsrekord, jenter:=)

Skrevet

Jeg ser også fram til å begynne på sprøytene - i kveld! Trodde de 4 ukene med spraying skulle gå mye saktere enn det de faktisk gjorde, og jeg var også heldig og merket ingenting av birvirkninger av sprayen. Jeg har heller ikke sprøyteskrekk, og tenker derfor at dette vil gå som en lek. UL 30. oktober på meg også! Dette er sinnsykt spennende!

Lykke til, jenter!

Skrevet

Hei jenter..

Da var den første sprøyta satt og gjett om jeg kjente den. Startet med 200 iE Puregon, som er dobbel dose av hva jeg startet med for 3 år siden.

Ja ja, vi kommer nok til å kjenne mer senere. Nå er det bare en uke til ultralyd i Tromsø.. Hurra.

Skrevet

Da er jeg også i gang med sprøytene:) I dag greide jeg til og med å sette på meg selv....hadde aldri trodd jeg skulle greie det..men det var i grunn bedre enn da mannen gjorde det! Hehe..dette skal gå bra:)

Skrevet

Ikke mange dagene til ultralyd nå jenter... Her begynner jeg å bli hoven i mageregionen..Har til nå svidd av 1000 iE med Puregon. La oss håpe det er folikkler i fleng ;)

Skrevet

Jeg ble også overraska forrige gang over at det føltes bedre å stikke selv..kontrollfreak, hehe =) Da jeg ikke skulle stikke mer, følte jeg meg nesten litt snytt, for jeg syntes jeg begynte å få sånn dreisen på det =P

Begynner å bli stinn i magen her også.. Føler jeg har lagt på meg endel, men mye kommer vel av sprøytene osv. Håper noe forvinner før magen forhåpentligvis begynner å vokse ;)

UL om bare 2 dager på meg!!!! Jippiiiiiiii!! :D DET er snart det!! :D Er så utrolig spent!!!

Dessuten har jeg vært sprø nok til å takke ja til ny jobb midt oppe i IVF-prosessen, og innen jeg begynner der må jeg ta lappen :) Så her er det nok prosjekter å henge fingrene i!!

Skrevet

meg83 LYKKE TIL med UL i morgen!!! Håper alt går som det skal:)

To snart tre GRATULERER som ruger!!! Jammen var det to også, så gøy! Var det dere som ønsket det selv eller foreslo de det på sykehuset? Håper det er gulleggene:)

Skrevet

Tusen takk :) Var det ikke flere som også skulle i ilden i disse dager?

Skrevet

Joda, UL i tromsø på Fredag. Ser virkelig fram til det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...