Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg holder på å ta sertifikatet. Jeg er, i følge kjørelæreren min, veldig flink til å kjøre. Jeg har bare langkjøring og oppkjøring før jeg er ferdig. Det jeg har problemer med, er å være borte fra min 4 mnd gamle baby under langkjøringen. Den skal være på 7 timer og jeg fullammer jo. Baby tar flaske, men jeg har ingen som kan passe han i 7 timer på dagtid. Tror dere det er mulig å ha med seg babyen på langkjøringen? Det er jo uansett noen pausestopp og jeg vet 99% sikkert at han bare kommer til å sove under hele turen. Har alltid sovnet i bil, og vi har allerrede hatt en del lange kjøreturer med han. Tror dere det er mulig å spørre kjørelæreren om det?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Sef alltid mulig å spørre, men jeg ville ikke gjordt det var jeg deg. Det ene er at du bør kunne konsentrere deg om det du skal gjøre og ikke stresse med at babyen gråter. Det andre er at jeg vil tro kjørelærer sier nei pga ansvar og du burde heller ikke det pga ansvar for babyen. Ekstra ille om noe skulle skje før du engang har fått lappen. Har du ikke en mann, venninne, foreldre eller andre familiemedlemmer som kan stille opp?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Du kan helt sikkert bare spørre...men jeg ville vel vært litt skeptisk selv. Baby blir vel sulten kan jeg tenke meg, og da må jo du ha ammepauser. Ergo vil turen bli lengre for alle. Og 7 timer i bil er lenge for ryggen til den lille. Går det ikke an å få langkjøring alene? Da varer det ikke 7 timer ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Ja, men det var derfor jeg skrev at vi skal jo ha minst 3 pauser under kjøringen. da kunne jeg brukt de pausene på å amme og strekke ryggen på baby. Men dere har vel rett... Nei, mannen min gikk fra oss for 3 uker siden og foreldrene mine bor 40 mil unna. Alle venner jobber på dagtid og jeg kan ikke spørre dem om å ta seg fri for det. Man må ha 13 timer langkjøring til sammen, og jeg skal kjøre første del sammen med en. Den neste var enklere å dele opp sa læreren. HI
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Det er dessverre ikke lovt til å øvelseskjøre med baby/barn i bilen. Jeg holder seg på med lappen, og er veldig flink til å kjøre, men det holder nok ikke Tok alt jeg måtte før jeg ble gravid, så måtte jeg sette alt på vent pga hypermesis (ekstrem kvalme), mangler bare teori og oppkjøring. Regler er regler, og jeg skjønner godt at det ikke er lov
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 hm..kjørelæreren min sa det bare var å ta med babyen..hvor har dere det fra at dette ikke er lov?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #8 Skrevet 14. oktober 2009 hm..kjørelæreren min sa det bare var å ta med babyen..hvor har dere det fra at dette ikke er lov?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå