Gå til innhold

Gleder meg til jul........ Hvem feirer dere med???

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....jeg er veldig usikker i år!! Er det liksom forventet at vi må ha mine og hans foreldre annethvert år?? Vet mine ikke forventer det men....

Hans foreldre har aldri vært invitert til hans bror med familie.....synes det er litt dårlig!! Har lyst til å indirekte foreslå det.......

...egentlig har jeg allermest lyst til at vi skal ha den kvelden alene!! : )

Men blir alltid koselig da....uansett hvem vi har her!! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frem til nå har vi hatt tredjehver jul hos svigerfar, svigermor og mine foreldre.

I år skal vi for første gang ha festlighetene hjemme hos oss og svigermor og min svoger kommer. I tillegg funderer vi på å invitere mamma, pappa og min lillesøs. Synes det blir så sjelden om jeg bare får feire med familien min hvert tredje år...

Skrevet

bare barna,far til barna og meg tenker jeg. Gleeeeder meg masse! 1. ordentlige jula hjemme med begge gulla mine :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

I år blir det sammen med mine svigerforeldre og muligens svigerinna mi med mann og 2 barn :-)

Skrevet

I år skal vi feire med familie fra USA, mine foreldre og svigerforeldrene mine:)

Vi feirer vanligvis annethvert år med mine og hans foreldre.

Skrevet

Vi har ingen plan enda med hvem vi skal feire med. I teorien syns jeg det er greit å feire annet hvert år med min og samboeren min sin familie, men når foreldrene hans er skilt, så fungerer ikke det. I tillegg har faren ny samboer og ikke moren, foreldrene til moren har i mange år feiret alene for å få en rolig kveld på sin måte, så det er vel egentlig ikke noe alternativ for henne å feire med dem heller. I fjor feiret vi hos mamma og pappa sammen med moren og broren til samboeren min, mens faren feiret med samboeren sin og familien hennes. Dette etter mye styr og misforståelser...

Så når vi endelig hadde bestemt oss for hvordan vi skulle gjøre det i fjor, så bestemte jeg meg for at i år skal vi be alle hjem til oss, så kan de som vil komme. Problemet nå er at jeg er gravid og har vært kvalm og sliten til nå og jeg vet jo ikke hvordan formen er når det blir jul... Tror nok likevel det er den løsningen vi går for og bare vi får ordnet med hvem som feirer jula hvor, så gleder jeg meg veldig til jul jeg også:-)

Skrevet

Vi bor på en annen kant av landet enn foreldrene våre, og jeg og samboer er heller ikke fra samme by. I fjor feiret vi hos mine foreldre. I år skal vi feire i eget hus, fordi jeg må jobbe på formiddagen på julaften. Vi har plass til både mine foreldre og svigermor, men det er bare mine foreldre som kan/vil komme...

Skrevet

Gleder meg MASSE jeg også!!! Kommer til å bli så koselig å få hengt opp julegardiner og få på plass julepynten! :) :) Må innrømme at jeg allerede har kjøpt (og spist opp...:) ) julemarsipan! NAM NAM!!! :)

Vi skal forøvrig feire med mamma og hennes samboer, meg, sambo og lillegull. Har også invitert pappa og hans samboer, men regner med at de vil feire alene på hytta (er tradisjon de har...).

Er bare 10 uker til julaften imorra faktisk!!! :)

Skrevet

Vi feirer hjemme hos oss sammen med mine foreldre :)

hans foreldre kommer vi aldri til å feire sammen med siden de har besøk av storesøster og storebroren til mannen min...og 10 stk synes jeg blir for mange også :(

ikke har vi soveplasss til de 4 heller :(

Skrevet

vi drar til mine foreldre den 23 og blir til 2 juledag... har vi gjort de siste 3 årene. året før der feira vi med svigers og det var IKKE gøy... de har ingen tradisjoner overhode og sitter å leser gamle aviser på julaften...

Jeg er vokst opp med gode tradisjoner og masse "ritualer"... mannen min elsker å ferie jul sammen med de sier han...

også er farmor og farfar der også da:) kjempe koselig:)

Tipper svigers blir skuffet, men jeg vil at sønnen vår skal få oppleve en til jul med dem nå som han forstår mer:) regner med til neste år har vi to knøtt så da blir det nok hjemme til oss selv.. men vi er enige om at tradisjonen skal videreføres:)

Skrevet

I år blir vi maaaaaange...

Vi er egentlig alltid mange da, synes liksom det er litt stusselig å ikke være sammen, så da velger vi å være alle sammen. Må bare ta det som det er, campingstoler inn i stua, alle bidrar med litt mat/drikke osv. Blir alltid god stemning og koselig da :)

I år blir vi nok oss seks, min mamma, svigerforeldrene mine, begge brødrene til mannen min, den ene med følge, min søster med mann og to barn, min andre søster og muligens to onkelbarn til mannen min (om de ikke skal til mammaen sin), det ene onkelbarnet med samboer og et barn. Hehe, litt av en gjeng, mange blir det tro? Vi kan faktisk bli så mye som 21 stykker! Spørs om vi ikke må ta med bare et par pakker hver og ta resten hjemme ;)

Vi er ikke like mange hvert år, i fjor var min søster med familie hos svigerfamilien hennes, og onkelbarna til mannen min hos mammaen sin.

Skrevet

"og sitter å leser gamle aviser på julaften... "

Hehe, høres litt spesielt ut å feire jul på den måten :D Begynte faktisk å fnise litt da jeg leste det ;)

Skrevet

Er litt sånn at jo flere vi er jo koseligere er det:)

Så det blir

Jeg, den lille, bf, min kjæreste om han vil, mine foreldre, besteforeldre, bror med samboer, annen bror med kone og barn, søster, oleforeldre.

Skrevet

Egentlig vil jeg feire jul med bare oss fire, men siden vi begge er enebarn (grr) så er vi dømt til å feire jul med begge sett foreldre hvert år.

Jeg jobber hardt med saken for å få dem til å reise utenlands neste jul.

Skrevet

I år blir den andre jula vi feirer hjemme, og da gjør vi akkurat som i fjor: Foreldrene våre og søsteren min kommer hit. Det var SÅ koselig, så vi har funnet ut at vi skal gjøre dette fra nå av :-)

Skrevet

Vi er annenhvert år hos mine foreldre og annenhvert år hos mine svigerforeldre - i år skal vi være hos mamma og pappa og jeg gleder meg som en unge:-) Ingenting slår julaften hjemme hos mamma og pappa:-)

Skrevet

Vi var hos svigers alle sammen i fjor (mamma og pappa også)..

I år skal vi alle til mamma og pappa =)

Skrevet

her har vi et komplisert system;) i år skal vi stå opp og spise grøtt hos mamma/pappa/søster, middag og kvelden tilbringen hos svigers, første juledags frokost=mine foreldre, brunsch=svigers, Middag= min onkel og tante, 2 juledag= svigers.

det eneste vi bytter på er julemiddagen og kvelden, ellers så er resten av fordelingen likt. måtte legge en laang kabal for at svigers skulle bli fornøyd og for at vi fikk se min familie nok også.

men min mamma sier at når vi blir lei er det jo bare å invitere til jul selv! og det er jeg enig i! men foreløpig hadde det blitt litt sært å feire med svigers og min familie samtidig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...