MammaKos Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Hvor mange dl melk (vanlig lettmelk) skal en 1åring ha ila en dag?? Takker for svar!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Max 6 dl fikk jeg beskjed fra helsesøster (tror det inkl andre melkeprodukter også).
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Hva skjer dersom de drikker mer enn dette? Bare lurer fordi jeg kjenner et barn som alltid har vært veldig glad i melk og drukket cirka 1 liter i døgnet i perioder. Det går jo utover apetitten på mat selvfølgelig, men er det andre ting som ikke er bra med det?
Ranveig R Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Mykje melk hindrar kroppen i å ta opp jern, i tillegg til å gje metthetsfølelse som igjen gir nedsatt lyst på annan mat. Jernmangel er som kjent ikkje bra, det er heller ikkje feilernæring (i dette tilfellet: manglande vitamin og mineral frå andre matvarer fordi barnet er mett på melk). Så i verste fall jernmangel og feilernæring pga einsidig kost, om eg har forstått dette rett.
Fru.Antonsen Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Det er ikke bra å gi for mye melk. Vi gir gjerne vann til selve måltidet men kan få en liten slump melk etter maten. Hun får selvsagt melk i bhg. Melk ga henne også mye bleiesår og i den perioden ga vi laktosefri melk istedenfor og andre tilfeller hvor vi kuttet ut melken helt en stund. (Spesielt med tenner som kom)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå